۲۴۷ هزار نفر ساکن سکونتگاه‌های غیررسمی کرمان خدمات رسانی می‌شوند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1386

۲۴۷ هزار نفر ساکن سکونتگاه‌های غیررسمی کرمان خدمات رسانی می‌شوند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: براساس برآورد جمعیتی سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۴۷ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی شمال استان کرمان زندگی می کنند که براساس قانون بودجه و برنامه توسعه، حمایت و خدمات‌رسانی می‌شوند.

جعفر رودری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: این شورا براساس پیشنهاد راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با هدف محرومیت زدایی و بهسازی، ضمن اولویت بندی این مناطق نسبت به ارایه خدمات زیربنایی و روبنایی ازجمله ساخت مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج و کلانتری اقدام به تامین اعتبار دستگاه‌های مجری مبادرت می‌ورزد.

او اظهار داشت: شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان مکلف است که معادل سهم جمعیت ساکن در این مناطق که به تصویب هیأت وزیران می رسد از محل عوارض مربوط اقدامات لازم را انجام دهد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان ادامه داد: زمان ابلاغ این قانون ۱۸ آبان بوده که جمعیت‌های حاضر در سکونتگاه‌ها براساس سرشماری سال ۹۵ بررسی و محاسبه شد، ضمن آنکه برآورد جمعیتی را در سال ۱۴۰۱ داریم که سهم شهرستان‌ها استخراج می شود و براین اساس باید پروژه‌ها را مشخص و تامین اعتبار کنیم.

پیشنهاد ۳۳ موضوع اولویت دار کرمان برای برنامه هفتم توسعه

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان همچنین در ادامه این نشست گفت: ۳۹ حکم پیشنهادی اصلاحی و ۳۳ موضوع اولویت دار تنظیم شده که در قالب برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شد.

جعفر رودری افزود: موضوعات را از اتاق بازرگانی دریافت و جمع بندی کردیم که بخش عمده از مباحث شورای گفتگو تنظیم و به تهران ارسال شده است.

او عنوان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای اصلاحات برنامه هفتم توسعه ظرفیت خوبی دارد و دستگاه‌ها پیشنهادات را از سطح ملی پیگیری کنند که در برنامه هفتم توسعه وارد شود و بخشی از موارد مورد نظر استان کرمان محقق شود.

او یادآور شد: امور سازمان برنامه بودجه به صورت تخصصی امور مختلف آب، صنعت و معدن و سایر موارد را در برنامه لحاظ می کنند و پیشنهادات استان اکنون در اختیار امور تخصصی قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 161
  • امروز: 156
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,536
  • ماه: 7,935
  • سال: 26,137