شهرستان قلعه‌گنج بدون پایگاه امداد و داروخانه هلال احمر

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1607

شهرستان قلعه‌گنج بدون پایگاه امداد و داروخانه هلال احمر
گزارش‌|ایرنا
مسیرهای طولانی جاده‌ای و پهناور بودن شهرها ضرورت پایگاه هلال احمر را برای عکس العمل در مقابل حادثه و بحران بیشتر می‌کند.
رئیس اداره جمعیت هلال احمر قلعه گنج در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان گفت: یکی از ضروری‌ترین نیازهای ما با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و وسعت منطقه، احداث پایگاه امداد و نجات و نیز داروخانه در مرکز شهرستان است.
ابراهیم ماندگاری اظهار کرد: با توجه به وسعت شهرستان و فاصله بسیار مناطق آن با یکدیگر لزوم راه اندازی پایگاه هلال احمر را افزایش داده است.
با توضیح این نکته که مرکز شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری از جنوب شهر کرمان قرار دارد، او مثالی ذکر کرد که مسیرهای دسترسی قلعه گنج به بشاگرد(هرمزگان)، منوجان، کهنوج، چاه دادخدا و رَمِشک و همچنین قلعه گنج به چاه اسحاق شهرستان دلگان، کتیج وفنوج در سیستان و بلوچستان را نام برد و گفت که اینها از جمله مصادیق راه های متعدد و طولانی واقع در این شهرستان است.
ماندگاری ادامه داد: قرار گرفتن در مجاورت تالاب جازموریان و برخی ارتفاعات کوهستانی که افراد در این مناطق گم می‌شوند و راه را پیدا نمی‌کنند نیز نیاز به احداث پایگاه امداد و نجات در شهرستان قلعه گنج را افزایش داده است.
او همچنین با اشاره به آمار سوانح رانندگی در این منطقه گفت که پایگاه هلال احمر در کمک رسانی به این نوع حوادث نیز تسریع می کند.
رئیس اداره جمعیت هلال احمر قلعه‌گنج با بیان اینکه این دست تصادفات جاده‌ای نیاز به پایگاه امداد و جاده‌ای در قلعه گنج دارد یادآور شد: در این زمینه اهالی و معتمدان روستای چاه لک که در مسیر قلعه گنج به چاه دادخدا، رمشک، کتیج و قلعه گنج به بشاگرد و جاسک قرار دارد حاضر به اهدای رایگان زمین برای احداث پایگاه هستند اما باید اداره کل هلال احمر استان اعتبار و بودجه احداث این پایگاه را مصوب و عملیاتی کند.
ضرورت داروخانه
ماندگاری گفت: یکی دیگر از نیازها در حوزه هلال احمر قلعه گنج ضرورت راه اندازی داروخانه این جمعیت است که مکاتبه اولیه آن با هلال احمر استان انجام شده است.
ماندگاری افزود: محل راه اندازی این داروخانه در مسیر بیمارستان شهرستان تعیین شده و مراجعه‌های مکرر و نیاز به داروهای کمیاب برخی بیماران سخت‌درمان در شهرستان این ضرورت را بیش از پیش ایجاد کرده است.
مشکل مجوز از دانشگاه
او با بیان اینکه یک ساختمان برای راه اندازی داروخانه هلال احمر آماده کرده‌ایم، اضافه کرد: مشکل اصلی برای راه اندازی داروخانه کسب مجوز از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است که در این زمینه از کمک نماینده مجلس هم بهره گرفته ایم و امیدواریم با پیگیری‌ها این مجوز را دریافت کنیم.
ماندگاری ادامه داد: جمعیت هلال احمر شهرستان قلعه گنج اینک ۱۰ نفر نجاتگر شیفت، ۳۰ امدادگر فعال و ۵۰۰ عضو داوطلب دارد.
او یادآور شد: در شش ماه نخست امسال ۳۰ مورد گزارش آتش سوزی در روستاها و نقاط شهری قلعه گنج داشتیم که عمده علل آتش سوزی های روستایی نداشتن سیم کشی مناسب و استاندارد و اتصال سیم برق در کپرهای خانگی بوده است.
رییس جمعیت هلال احمر قلعه گنج ادامه داد: این جمعیت دارای ۲ دستگاه اکسیژن و دستگاه‌های کمک نجات از جمله کامپوزیت یا قیچی برقی و ست کامل کوهستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 110
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,020
  • ماه: 7,658
  • سال: 25,222