امام جمعه کرمان: قانون‌گذاران و مجریان قانون گرفتار ظلم نشوند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1220

امام جمعه کرمان: قانون‌گذاران و مجریان قانون گرفتار ظلم نشوند

امام جمعه کرمان گفت: قانون‌گذاران، مجریان قانون و کسانی که باید به قانون عمل کنند مراقب باشند گرفتار کفر، ظلم و فسق نشوند.

حجت ‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه”ماه مبارک رمضان فرصتی است که در ارتباط با رفتار، گفتار و عملکرد خودمان در محضر خداوند تجدیدنظر جدی کنیم” اظهارداشت:ماه رمضان فرصتی است که نقص‌ها و عیب‌های خود را برطرف و خودمان را به خداوند تبارک و تعالی نزدیک‌تر کنیم.

او با توضیح اینکه در نظام قانون‌گذاری سه جنبه وجود دارد ادامه داد: قانونگذار، مجریان قانون و کسانی که در سایه آن قانون کار و فعالیت خودشان را تنظیم می‌‌کنند و شهروندان که باید به این قوانین و مقررات پایبند باشند.

علیدادی سلیمانی با تأکید به اینکه قانون‌گذاران یعنی آنها که قدرت قانون‌گذاری دارند و به‌عبارتی هرکس که بتواند قانون و مقرراتی را در هر رده‌ای تنظیم کند باید این آیه را مدنظر قرار دهد اضافه کرد:اگر افرادی قانونی را تصویب و وضع کنند که مقابل قانون الهی قرار گیرد، کسانی هستند که دچار کفر شدند و نسبت به خدای تبارک و تعالی کفر ورزیدند.

او افزود:این افراد چون می‌دانند قانون الهی چیست و حق کدام است و می‌دانند که عقل چه حکمی می‌کند اما خلاف آن حرکت و قوانینی را وضع می‌‌کنند، قوانینی که دیگران بر مبنای آن عمل کنند و مقابل دستورات الهی بایستند، کسانی هستند که دچار کفر شدند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه جنبه دیگر مجریان قانون هستند ادامه داد: مجری قانون متولی اجرای قانونی است که مصوب شده است و باید دقت کند که این قانون هرچه بهتر در جامعه اجرا شود.

او با تصریح به اینکه اگر مجریان هم مقابل قانون الهی بایستند و به‌جای اجرای قوانین خدا، قانون دیگری را اجرا کنند آنها هم دچار ظلم شده و ظالم هستند متذکر شد:جماعت مجری قانون که مقابل قانون الهی می‌ایستند و چیز دیگری را اجرا می‌‌کنند مصداق آیه “فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ” هستند.

علیدادی سلیمانی با ابراز اینکه دسته دیگر شهروندانی هستند که باید به قوانین و مقررات الهی جامعه عمل بپوشانند، گفت: این افراد اگر نسبت به قانون و مقررات الهی بی‌توجهی و سستی کنند، دچار فسق شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 35
  • امروز: 200
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,869
  • ماه: 7,783
  • سال: 25,461