مدیرکل راه آهن استان کرمان عنوان کرد: نقض حریم راه‌آهن در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1230

مدیرکل راه آهن استان کرمان عنوان کرد: نقض حریم راه‌آهن در کرمان

مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: قدمت ریل راه آهن در کرمان نشان می دهد که سابقه بیشتری نسبت به دیگر ساخت‌و سازهای شهری دارد؛ ابتدا ما بودیم سپس شهرک مطهری، ساخت و سازهای راهنمایی و رانندگی و کارخانه خاتم الانبیاء، روستای اختیارآباد و هوانیروز در کنار ریل احداث شدند.

مجید ارجونی در ادامه در پاسخ به این پرسش که حریم راه آهن در کرمان حفظ نشده و حتی در مناطقی همچون حاجی آباد جاده را قطع کرده بدون اینکه شاهد علائم هشدار یا مانعی برای آن باشیم که در صورت وقوع حادثه می تواند بسیار خطرناک باشد گفت: ۱۴ هزار کیلومتر خط راه آهن در کشور وجود دارد لذا منطقی نیست دوطرف آن را دیوار بکشیم.

وی افزود: همچنین وجود دیوار در حوزه شهرها نیز می تواند امنیت آن قسمت ها را برهم بزند و به مامنی برای معتادان و کارتن خواب ها تبدیل شود.

ارجونی گفت: در برخی نقاط تابلو و هشدارهایی نصب کردیم که تابلوهای ما را هم شبانه سرقت کردند و دوباره آن را گذاشتیم. وی یادآور شد: حریم راه آهن دارای ۲ گذرگاه همسطح، غیرهمسطح و غیرمجاز است که در مناطق غیر مجاز ممکن است مردم شهر و روستاها خاکریزی برای تردد خود روی ریل داشته باشند؛ در واقع آنان حق عبور از آن منطقه را ندارند و برای راحتی خود، این دسترسی را ایجاد می کنند در حالی که می توانند از زیر پل راه آهن عبور کنند.

ارجونی عنوان کرد: گذرگاه موسوم به جاده تهران در کرمان، غیرهمسطح است و ریل در جاهایی جاده را قطع کرده که باید تابلو داشته باشد اما ریل راه آهن در مسیر روستای حاجی‌آباد – باقر آباد، غیرفعال است. وی گفت: همچنین افراد و دستگاه‌هایی که در کنار خط راه‌آهن ساخت و سازی از جمله ساختمان سازی و شهرک سازی انجام می دهند باید مجوز لازم را دریافت کنند که در برخی مناطق مجوزهای لازم توسط دستگاه های متولی از جمله شهرداری ها و دهیاری ها دریافت نشده و ما چند شکایت در این حوزه داریم.

مدیرکل راه آهن استان کرمان ادامه داد: ساخت و سازهای غیرقانونی ترددهای ما را نیز دچار مشکل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 8
  • امروز: 24
  • دیروز: 261
  • هفته: 2,765
  • ماه: 7,436
  • سال: 23,877