پرخطری جاده (کرمان-راور-دیهوک) فریاد نمایندگان کرمان را بلند کرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1245

پرخطری جاده (کرمان-راور-دیهوک) فریاد نمایندگان کرمان را بلند کرد

محور (کرمان-راور-دیهوک) که حدود ۱۰۴ کیلومتر آن در حوزه استان کرمان است،به دلیل کم عرض بودن، سالانه تلفات جاده‌ای زیادی دارد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین بازسازی محور نهبندان-شهداد با اشاره به آسمان پر‌ستاره این منطقه گفت:رسیدگی به راه‌های استان کرمان به دلیل وسعت آن بسیار سخت است.

او با اشاره به کم لطفی‌های صورت گرفته در حوزه راه‌های استان عنوان‌کرد:حدود ده سال پیگیر دو بانده کردن،محور (کرمان-راور-دیهوک)هستیم و در این مسیر همواره شاهد حوادث جاده‌ای هستیم.سوال اینجاست که آیا اجرای یک پروژه باید ۱۰ سال طول بکشد؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عدم کنترل خوب قاچاق توسط پلیس و نیروهای امنیتی را در خرابی جاده‌ها دانست و در ادامه گفت:جاده دیهوک-راور-کرمان شاهراه ترانزیتی جنوب به شمال کشور است و همه مردم کرمان و استان‌های مجاور از جمله بوشهر، فارس و سیستان و بلوچستان مطالبه این مهم را دارند.

او اختصاص بودجه ۵ میلیارد تومانی برای محور گلباف-عرب‌آباد را کم تلقی کرد و افزود:با این اعتبار نمی‌توان کاری کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت:در حوزه وضعیت، سال گذشته راه‌های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور با توجه به افزایش قیمت‌ها و گستردگی راه‌ها از مجلس شورای اسلامی کمک خواسته بود.

او بر لزوم تسریع در اتمام چهار فاز این محور اظهار‌کرد:این منطقه فعالیت‌های گردشگری و در کنار آن اقتصادی وجود دارد لذا اجرای این پروژه بسیار با اهمیت است.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت راه‌های استان اظهار‌کرد:هر هفته در محور کرمان-راور- دیهوک حوادث جاده‌ای منجر به فوت داریم، زیرا عرض جاده کم و قدمت آسفالت آن زیاد است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 31
  • امروز: 75
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,670
  • ماه: 7,916
  • سال: 24,518