قیمت جدید گندم احتمالا ۱۶ هزار تومان است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1459

قیمت جدید گندم احتمالا ۱۶ هزار تومان است 

قیمت جدید گندم در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شده و احتمالاً این عدد ۱۶ هزار تومان در هر کیلو باشد. به گزارش خبرنگار مهر، ابتدای سال زراعی هر محصول قیمت‌ها تعیین تکلیف می‌شوند اما امسال در حوزه گندم وضعیت متفاوت شده و گندم کاران پیش از شروع سال زراعی جدید (شهریور ۱۴۰۲) درخواست افزایش قیمت دارند. تعیین قیمت محصولات کشاورزی با شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بوده که متشکل ۹ عضو است؛ ۴ عضو از نمایندگان تشکل‌های مختلف کشاورزی (بنیاد ملی گندم‌کاران، نظام مهندسی کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و اتحادیه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران)، ۲ کشاورز خبره در محصولات مختلف کشاورزی و ۳ عضو دولتی (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی) و همچنین ۲ نماینده از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر (البته بدون حق رأی) حضور دارند.

علی قلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور درباره چرایی افزایش قیمت گندم پیش از سال زراعی جدید به مهر گفت: سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ قیمت گندم ۱۳ هزار تومان تعیین شد. ۱۱.۵۰۰ قیمت گندم بود که به اضافه ۱۵۰۰ یارانه دولت برای کود نرخ نهایی آن ۱۳ هزار تومان اعلام شد.

وی افزود: در این مقطع زمانی قیمت دلار ۲۳ هزار تومان بود در حالی که در کمتر از ۶ ماه این عدد از ۵۰ هزار تومان هم گذشت.

وی یادآور شد: متناسب با قیمت دلار محصولات مورد نیاز کشاورزی اعم از تجهیزات و ماشین آلات تا خدمات که به بخش کشاورزی ارائه می‌شود، افزایش یافت.

این فعال بخش گندم کشور عنوان کرد: عدم ثبات اقتصادی کشور سبب شده تا برای یک هفته هم نتوان قیمتی را تعیین کرد و تعیین نرخ برای یک سال اجحاف در حق کشاورز و گندم کاران است. از این رو با افزایش قیمت محصولات و خدمات مربوط به بخش کشاورزی انتقادها آغاز شد. بنابراین بهمن سال گذشته بنیاد ملی گندمکاران درخواست تجدید قیمت را به شورای قیمت گذاری محصولات کشور اعلام کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 227
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,462
  • ماه: 7,615
  • سال: 25,099