راه‌اندازی مرکز تعمیر و نگهداری هواپیمای کشور در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1490

راه‌اندازی مرکز تعمیر و نگهداری هواپیمای کشور در کرمان

رئیس مرکز علمی کاربردی شرکت هواپیمائی ماهان گفت: یک آشیانه در نزدیکی فرودگاه کرمان در حال ساخت و قرار است مرکز آموزش عملی باشد و رنگ هواپیما برای نخستین بار در کشور در این مرکز صورت می‌گیرد و بزرگترین هنگر تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیما اینجا ساخته خواهد شد.

 حسین کرمانی با اشاره به روند تکامل فعالیت دانشگاه‌ها از ابتدا تاکنون اظهار کرد: ایجاد دانشگاه نسل سوم از دهه ۷۰ به این دلیل بود که دانشگاه نسل دوم نمی‌توانست رسالت خود را ایفا کند و بین صنعت و دانشگاه فاصله بود و فارغ التحصیلان دانشگاه در صنعت کارآیی نداشتند زیرا تنها تئوری می‌آموختند.

او با اشاره به بیکاری برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی افزود: برای برخی از آنها جایی برای کار وجود ندارد زیرا مسیر جامعه از دانشگاه جدا شده است.

کرمانی با اشاره به اینکه برخی رشته‌های موردنیاز و مورد علاقه جوانان در دانشگاه نسل دوم ارائه نمی‌شد، افزود: ماموریت مغفول مانده دانشگاه این بود که فرصت شکوفایی استعدادهای جوانان برای همه وجود نداشت و دانشگاه علمی کاربردی برای این تاسیس شد تا به همه نیازهای مهارتی جامعه و علاقه جوانان پاسخگو و آموزش تئوری و عملی در کنار هم باشد.

او بیان کرد: دانشگاه نسل سوم این مشکل را حل کرده و از یک سو نیاز جامعه را می‌سنجد و این انعطاف را دارد برای هر رشته و مهارت موردنیاز، درس تعریف کند و در قالب دانشگاه در دوره‌های کوتاه مدت، پودمانی، تک پودمان و مقطعی ارائه دهد.

کرمانی با اشاره به اینکه در مقطعی، انحراف در عملکرد برخی واحدها به وجود آمد و بسیاری از آنها تعطیل شد، تصریح کرد: شناخت خوبی از دانشگاه نسل سوم در جامعه وجود ندارد، در حالی که این دانشگاه توانائی این را دارد تا در مقاطع مختلف آموزش‌های متنوع ارائه و جوانان را برای خدمت به جامعه تربیت کند.

کرمانی بیان کرد: براساس طرح “آباد” (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان فارغ التحصیل دانشگاه ملی)، فارغ التحصیلان می‌توانند در دانشگاه علمی کاربردی مهارت را بیاموزند.

او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی هواپیمائی ماهان از سال ۹۱ راه‌اندازی شد و قبل از آن یک مرکز آموزشی در کرمان توسط شرکت راه‌اندازی شده بود.

کرمانی افزود: این دانشگاه در حوزه هوانوردی ماموریت دارد و در رشته‌های مختلف در مقاطع کاردانی و کارشناسی آموزش ارائه می‌دهد و در حال حاضر ۶۳۰ نفر دانشجو داریم.

اوتصریح کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی ماهان تنها مرکز در کشور برای آموزش خلبانی است و دانشجویانی از سراسر کشور را می‌پذیرد.

کرمانی در بخش پایانی سخنانش گفت: یک آشیانه در نزدیکی فرودگاه کرمان در حال ساخت است و قرار است مرکز عملی آموزش باشد و رنگ هواپیما برای نخستین بار در کشور در این مرکز صورت می‌گیرد و یک هنگر برای تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیما در کرمان ساخته می‌شود که چهار برابر هنگر فرودگاه امام(تنها هنگر کشور) خواهد بود و بخش اورهال هواپیما تا پایان سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 42
  • امروز: 130
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,411
  • ماه: 7,901
  • سال: 26,523