استاندار کرمان: هنرمندان برای توانمندی اقتصادی راهکار ارائه کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

استاندار کرمان: هنرمندان برای توانمندی اقتصادی راهکار ارائه کنند

محمد مهدی فداکار در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سه بخش فرهنگ عمومی، هفت حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری و پاسداشت پیشکسوتان بنا شده است.

به گفته او، هنرمندان و اصحاب فرهنگی که بازنشسته و پیشکسوت هستند زحمات زیادی کشیده اند اما به آنان کمتر توجه شده که لازم است کاری جدی برای آنان انجام شود.

فداکار بیان کرد: جرقه کارهای بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر در استان کرمان زده و ایده و برنامه های دهه کرامت از استان کرمان آغاز شد؛ این استان در برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز  پیشرو بوده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی مراد و مورد علاقه همه آزادگان جهان است اظهار داشت: از پیشنهاد و ایده بزرگ جشنواره فرهنگی بین المللی شهید سلیمانی حمایت می کنیم و هنرمندان نیز برای برگزاری این رویداد بزرگ پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: امیدواریم تالار مرکزی شهر کرمان هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد تا فضای فرهنگی خوبی برای اجرای برنامه‌ها فراهم شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: کرونا بر فعالیت های فرهنگی و هنری سایه انداخته اما با تلاش دولت فضا برای فعالیت جدیدی در این عرصه ها فراهم شده است و ابزار هنر به شادی و نشاط جامعه منتهی می شود.

محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد: امروز نگاه ملی و بین المللی به استان کرمان تغییر کرده است و با وجود سردار شهید سلیمانی، تصویر کرمان عزت و افتخار است.

او تاکید کرد: استان کرمان باید به مرکزی برای برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری در عرصه مقاومت تبدیل و با وجود ظرفیت‌ها انتظار داریم این موضوع پیگیری شود و باید ظرفیت بنگاه های اقتصادی را در عرصه هنر به کار بگیریم تا به توانمندسازی هنرمندان و ارتقای فرهنگ کمک شود.

در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل تالار برق کرمان برگزار شد، محسن روحی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان معرفی و از خدمات هفت ساله محمدرضا علیزاده قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 80
  • امروز: 43
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,444
  • ماه: 7,854
  • سال: 25,887