رییس‌کل دادگستری کرمان: اجرای سند تحول قوه قضاییه مشکلات جامعه را برطرف می‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1248

رییس‌کل دادگستری کرمان: اجرای سند تحول قوه قضاییه مشکلات جامعه را برطرف می‌کند

سکینه خدیش- حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تکریم دادستان سابق دادگستری شهرستان بم و معارفه بهنام جعفری‌زاده به عنوان دادستان جدید این شهرستان افزود: سند تحول قوه قضائیه نباید تنها در ستاد قوه قضاییه اجرا شود بلکه در صف و بندبند قوه قضاییه یعنی در تک تک شعبه های دادگاه‌، دادیارها و دیگر بخش قوه قضاییه باید پیاده و اجرا شود و صرفا برای اجرا در حوزه ستادی نیست.

او ادامه داد: این سند به طور جدی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و کارگروه‌ها و ستادهایی در سطح ملی و استانی تشکیل شده و تلاش خواهیم کرد این سند تحول هر چه سریعتر، کامل و جامع در دستگاه قضایی اجرایی شود. حجت‌الاسلام حمیدی خاطر نشان‌کرد:با تاکیدات مقام معظم رهبری که هر ساله به دستگاه قضایی می فرمایند و همچنین تاکیدات ریاست قوه قضاییه که به عنوان شخصیت مردمی،پرتلاش و جهادی شبانه روز وقت خود را برای تحول در دستگاه قضایی گذاشته است امروزه شاهد تلاش‌های بی‌شماری هستیم. او می گوید، عدم تناسب رسالت ها و وظایف ما در دستگاه های قضایی کل کشور با آنچه امروز به عنوان امکانات و نیروی انسانی و منابع مالی در اختیار ما است به هیچ وجه تناسب ندارد و همین مشکلات باعث شده مردم به حق برخی جاها از برخی مسائل و مشکلات دادگستری ها گلایه مند شوند. او ادامه داد:شرق استان کرمان به‌ویژه شهرستان بم با داشتن ظرفیت کشاورزی به عنوان قطب بزرگ تولید خرما و همچنین قطب خودروسازی از جمله ظرفیت های مهم این استان  است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: محرومیت‌ها و مشکلاتی در شهرستان بم وجود دارد که امیدواریم با تلاش دولتمردان و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی و همچنین مسئولان استانی این محرومیت.ها از این شهرستان و منطقه شرق استان کرمان زدوده شود. او به مشکل بروز ریزگردها در شرق استان کرمان اشاره کرد و افزود:ریزگردها که امروزه بسیاری از مناطق کشور ما را درگیر کرده در شرق این استان از دیرباز موضوعی زیست محیطی بوده است که امیدواریم با اتمام خشکسالی ها و تلاش مسئولان این مشکلات مرتفع شود. رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:مسئولان دستگاه قضایی خدمتگزاران مردم هستند و هماهنگی بین دستگاه قضا و اجرایی بسیار مهم است که انتظار می‌رود این همراهی با دادستان جدید نیز صورت گیرد.

دادستان سابق بم در این مراسم از جمله اقدامات خاص در این شهرستان را احیای شعبه‌ اجرای احکام در زندان عنوان کرد و افزود:با توجه به سند تحول قوه قضائیه و توجه ویژه به زندانیان شعبه ای تحت عنوان اجرای احکام در زندان مستقر شد.

محمد ضیاءالدینی بیان کرد: بم نخستین شهرستان در سطح کشور است که شعبه اجرای احکام مستقر در زندان راه اندازی کرده و در حال حاضر تمام پرونده های زندانیان در زندان موجود است که پیشنهاد می شود در شهرهای دیگر نیز این برنامه اجرا شود.

به گفته او اقدام بعدی که در دادسرای بم انجام گرفت ایجاد کمپ ترک اعتیاد بود که در سند تحول قوه قضاییه نیز یکی از مطالب مورد تاکید کاهش ورودی پرونده‌ها بود . دادستان سابق انقلاب اسلامی بم تاکیدکرد:راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد از انجام سرقت های خرد جلوگیری به عمل می آورد و اگر بخواهیم ورودی پرونده به دستگاه قضایی کم شود باید حتما مطالبه گر باشیم و شورای مبارزه با مواد مخدر به وظیفه قانونی خود عمل کند .

او می‌گوید مبارزه قاطع و جدی با جرایم امنیتی از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در سطح شهرستان بود زیرا ۶۳ درصد پرونده های این شهرستان مربوط به مواد مخدر است و بعضاً جرایم امنیتی نیز ناشی از مواد مخدر است.

ضیاء الدینی بیان کرد: بم به صورت باغ شهر ثبت جهانی شده و یکی از خطراتی که این باغ شهر جهانی را تهدید می‌کند تغییر کاربری غیرقانونی اراضی است.

او توضیح داد: تغییر کاربری‌ها مربوط به خارج از محدوده شهر است و تنها راه قانونی پیشگیری از این خطر معرفی به کمیسیون ماده ۱۰۰ است که این کمیسیون تنها حکم تخریب می دهد و اجرای آنها تبعات اجتماعی خاص دارد که می طلبد مسئولین به صورت ویژه و موردی اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 8
  • امروز: 3
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,913
  • ماه: 7,551
  • سال: 25,115