فوریت‌های پزشکی امسال ٣۵ هزار ماموریت در جنوب کرمان داشته است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1434

فوریت‌های پزشکی امسال ٣۵ هزار ماموریت در جنوب کرمان داشته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: فوریت‌های پزشکی امسال حدود ۳۵ هزار ماموریت با یک میلیون کیلومتر پیمایش در جنوب استان کرمان داشته که در سطح کشور بی‌سابقه است.

دکتر علی اصغر خیرخواه در نشست شورای سلامت شهرستان رودبار اظهارکرد: این میزان پیمایش باعث فرسایش آمبولانس‌ها می شود و مشکلات و کمبودهایی را ایجاد می‌کند اما با این همه تلاش ما انجام اقدامات مفید برای مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: مرکز فوریت‌های پزشکی بیمارستان رودبار با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال توسعه پیدا کرده و در حال حاضر نیاز به نیروی انسانی دارد.

خیرخواه اضافه کرد: مجوز جذب بیش از ۶۰ نیروی انسانی در رودبار جنوب طی ٢ ماه گذشته گرفته شده است که این افراد به زودی آغاز به کار می‌کنند.

او یادآور شد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و بر اساس نیاز مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان رودبار ۲۵ بهورز از سال آینده تحصیل برای خدمت در منطقه خود را آغاز می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در جازموریان گفت: ۲ پایگاه ۱۱۵ در مناطق چاه ابراهیم و چاه حسن با همت مجموعه دانشگاه در ساختمان استیجاری راه اندازی شد و ساختمان پایگاه‌ها در حال احداث است ضمن اینکه احداث ۹ خانه پزشک نیز در این منطقه آغاز شده است.

او با بیان اینکه لازمه شبانه روزی شدن، درمانگاه و راه اندازی شبکه بهداشت در زهکلوت فراهم شدن، زیرساخت‌ها است، افزود: در حال حاضر ساخت مرکز بهداشت زهکلوت با ۶۰۰ متر مربع زیربنا آغاز شده است.

خیرخواه با بیان اینکه داروخانه بیمارستان رودبار دولتی خواهد شد، گفت: عمده مصوبات جلسات قبل در شهرستان رودبار محقق شده است و در این راستا پزشکان متخصص حداقل دو تا سه برابر شده که این شرایط بی‌سابقه است.

او با اشاره به اهمیت ارائه خدمات کلینیک‌های دولتی در مناطق کمتر برخوردار اظهار کرد: مجوز مطب به پزشکان در صورتی داده می‌شود که پزشک در کلینیک حضور داشته باشد و به مردم خدمت ارائه دهد بنابراین ما به شدت مخالف هر اقدامی که منجر به کاهش ارائه خدمات دولتی به مردم می شود، هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 20
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,930
  • ماه: 7,568
  • سال: 25,132