سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد. ثبت ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1256

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد. ثبت ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:تا ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ حدود ۴۱۴ هزار و ۳۰۹ نفر در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق ثبت شده‌اند و در استان کرمان ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر در این سامانه ثبت شده است و کرمان بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم از نظر تعداد ثبت شدگان است و افراد ثبت نام شده در این سامانه راستی آزمایی خواهند شد. محمدرضا مصباح در جلسه مبارزه با فقر مطلق گفت: براساس برآورد اولیه بین ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون نفر مشمول طرح مقابله با فقر مطلق در کشور می شدند.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان از علت پایین بودن آمار استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: شهرستان ها متاسفانه افراد مشمول را به طور کامل ثبت نکرده اند به طور مثال در شهرستان منوجان تاکنون یک نفر و در رودبار ۴ هزار و ۱۴۲ نفر ثبت شده است. او ادامه داد: بعد از اصلاح قیمت‌ها همه نگاه‌ها به این موضوع معطوف شد و طرح مقابله با فقر مطلق به حاشیه رفت و باید مدنظر داشت که رفع فقر مطلق یک فرصت تاریخی برای همه کشور به ویژه استان کرمان است.

مصباح عنوان‌کرد:دهیاران بهترین افرادی هستند که می توانند این طرح را به خوبی اجرا کنند.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت:استان کرمان با این موضوع بیگانه نبوده است و حدود یکسال پیش شورای راهبردی استان تشکیل و ذیل آن کمیته تخصصی شکل گرفت و طبق بررسی های این شورا، اولین مادر مسائل در استان فقر مطلق بود. وضعیت در جنوب استان کرمان مطلوب نیست.

او ادامه داد:معین‌های اقتصادی بر‌اساس مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان طی سال های گذشته وارد مناطق محروم شده اند تا برای فقر زدایی گام بردارند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به مشکلات سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق در ۲۰ روز اول راه‌اندازی اظهار کرد:مدیریت دانش در بارگذاری داشته باشید و استان کرمان در شناسایی افراد مشکل ندارد.

او مشخص بودن هدف و فرایند طرح،داشتن زیرساخت، نیروی انسانی و ارتباطات را از الزامات اجرای هر پروژه برشمرد،اظهار کرد:نهادهای مربوطه در موضوع مقابله با فقر مطلق، ایرادات شناسایی و ثبت در سامانه را مشخص و اعلام کنید.

جلالی تاکید کرد:فرمانداران تا پایان تیرماه همه تلاش خود را برای شناسایی و ثبت افراد مشمول طرح فقر مطلق را داشته باشند.

حجت الاسلام محمد‌علی روح الهی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان نیز در این جلسه گفت: تا امروز ۴۰ هزار نفر از افراد را شناسایی کردیم و ۴۸۰ هزار بسته معیشتی در بین افراد آسیب دیده از کرونا در استان کرمان توزیع کردیم.

احمد‌یوسفی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت:متغیر بیکاری، فقر و مسایل اقتصادی به صورت معنا‌دار تاثیرگذار در مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌ساز معضلات اجتماعی است.

او با اشاره به داشته‌های استان کرمان بیان کرد: زیبنده استان کرمان این میزان فقر و بیکاری نیست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: اندیشکده ای در دستور کار قرار دادیم تا از ظرفیت جامعه نخبگانی سطح استان برای جراحی و تحلیل مسایل و ارائه راهکار علمی در راستای استفاده از این ظرفیت های خدادادی استان تدوین کرده ایم و در مرحله تصویب قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 23
  • امروز: 56
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,651
  • ماه: 7,897
  • سال: 24,499