استان شدن جنوب کرمان در دولت مصوب شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1267

استان شدن جنوب کرمان در دولت مصوب شد

نماینده سیرجان و بردسیر : جیرفت از سی سال قبل باید استان می‌شد و ما با استان شدن جیرفت مشکلی نداریم. اگر قرار باشد امروز در نقطه‌ای از کشور جایی تبدیل به استان شود با توجه به زیرساخت‌ها و مشارکت مردمی آن نقطه شهرستان سیرجان است.

گزارش کاغذ وطن –  حسن‌پور نماینده مردم سیرجان وبردسیر در مجلس امروز در آیین بهره‌برداری رسمی خط 3 کارخانه کنسانتره «شرکت سنگ آهن گهرزمین» با حضور وزیر صمت در سیرجان گفت: سه روز قبل که توانستیم بالاخره‌ سد‌ها را بشکنیم و با حضرت‌عالی به توافق برسیم که به اینجا تشریف بیاورید برخی از دوستان باور نمی‌کردند حتی برخی روز گذشته به شکل ناجوانمردانه در فضای مجازی نوشتند که این پروژه درگذشته افتتاح شده است. وی ادامه داد: هنوز نمی‌توان گفت افتتاح چون زورمان به ادارات برای دریافت پروانه بهره‌برداری نرسیده است و امروز از این پروژه برای اولین بار رونمایی می شود و یکی از کارهای بزرگی است که در این دولت انجام می‌شود.   نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بابت انتصاب آقای رستم قاسمی به جنابعالی باید تبریک عرض کنم و اگر باز برخی از نمایندگان ایراد نگیرند باید عرض کنم که ما چهارده سال قبل عملیات اجرایی معدن درآلو را با همکاری ایشان آغاز کردیم و راه‌اندازی این معدن قدم بسیار بزرگی است. وی با بیان این مطلب که مردم به شعارهای عدالت‌محوز شما رأی دادند گفت: شما نزدیک‌ترین فرد به حضرت آیت‌الله رییسی هستید که کار خود را از آستان مقدس قدس شروع کرده و خادم امام رضا(ع) بودید؛ قبل از اینکه وزیر شوید خدمت شما رسیده و مسائل و مشکلات این شهرستان را گفتم.

حسن‌پور در ادامه تاکید کرد: اگر قرار باشد امروز در نقطه‌ای از کشور جایی تبدیل به استان شود با توجه به زیرساخت‌ها و مشارکت مردمی آن نقطه شهرستان سیرجان است نه شهرستان دیگری اما امروز دولت مصمم است جیرفت استان شود.  وی عنوان کرد: جیرفت سی سال قبل باید استان می‌شد، ما با استان شدن جیرفت صددرصد موافق هستیم اما حرف‌مان این است که شعار محوری دولت عدالت بوده و اگر قرار است عدالتی رعایت شود با توجه به اینکه سیرجان استقبال بخشی از هرمزگان و فارس را دارد و ائمه جمعه و نمایندگان شهرهای مختلف نیز در این راستا نامه‌نگاری کرده‌اند باید استان شود.

وی با اشاره به این مطلب که مجلس طرفدار کرمان است یادآور شد: والی استان کرمان جدای از همه مطالب تا آخرین لحظه در کنار سردار سلیمانی بود و اگر جلسه ویژه‌ای نیز برگزار می‌شد یکی از حاضرین جناب آقای دکتر فداکار بودند و امروز نیز حاضر هستند تا مکتب سردار سلیمانی را در استان جاری و ساری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :