در نشست ستاد بحران جنوب کرمان مطرح شد: دست خالی جنوب کرمان در برابر بحران

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1593

در نشست ستاد بحران جنوب کرمان مطرح شد: دست خالی جنوب کرمان در برابر بحران
برگزاری ستاد بحران جنوب کرمان، برای رفع مسائل احتمالی خطر سیلاب در شرایطی بود که بیشتر فرمانداران از کمبود امکانات و تجهیزات و نیز نداشتن اعتبار مورد نیاز گلایه داشتند.
به گزارش ایرنا، جنوب استان کرمان به دلیل ساختار جغرافیایی و آب و هوایی خاص خود که شاهد بارندگی های شدید و رگباری در آن هستیم آب از مناطق مرتفع تر جمع شده و به سمت مناطق پست تر و جلگه‌ای سرازیر می‌شود که در نتیجه سیلاب‌هایی را ایجاد می کند.
در این نشست فرمانداران حداقل سه نقطه حادثه خیز شهرستان را اعلام کردند تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد سیل بند در آن نقاط انجام شود.
نبود یا کمبود ماشین‌آلات سنگین همچون لودر و گریدر برای کارهایی از جمله لایروبی رودخانه‌ها یکی از مسائلی بود که توسط بیشتر فرمانداران مطرح شد.
نبود لجستیک و تجهیزات
فرماندار شهرستان فاریاب که بیشترین احتمال سیلاب را بعد از بارندگی‌ها دارد، گفت: شهرستان در مسیر سیلاب و دامنه کوه‌ها قرار دارد که با بارندگی کمی همچون ۱۰ میلیمتر درگیر سیلاب و بحران می‌شود.
یوسف میرشکاری سلیمانی افزود: در بارندگی اخیر که ۶۰ میلیمتر بارندگی داشتیم درگیر سیلاب شدیم و آب وارد منازل مردم شد اما ۲ کف کش مجهز برای کاهش آسیب‌ها وجود ندارد.
او ادامه داد: شهرداری یک لودر و گریدر فرسوده دارد که لودر در حال تعمیر است و گریدر نیز در سیل خراب شد.
میرشکاری سلیمانی اضافه کرد: راهداری فاریاب هم یک لودر و گریدر دارد که لودر از کار افتاده است.
او با انتقاد از اداره آب منطقه‌ای بیان کرد: این اداره ۱۳ سال است می‌گوید مطالعه می‌کند اما کارهای اصلی را انجام نمی دهد و مردم در حاشیه بسیاری از رودخانه‌ها ساخت و ساز کرده‌اند.
فرماندار جیرفت هم گفت: دستگاه‌ها از نظر لجستیکی تامین نیستند، اعتبارات لازم را ندارند و برخی از ادارات وظایف قانونی خود را انجام نمی دهند.
احمد بلندنظر تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص جنوب کرمان و وسعت این منطقه انتظار می‌رود از نظر اعتبارات بیشتر دیده شود.

یزدان افشاری‌پور،فرماندارعنبرآباد در این نشست افزود: پارسال ۴۵۰ هزار متر مکعب لایروبی و بغل بندی انجام دادیم اما با کوچکترین باران از بین می رود و باید کاری اصولی و ماندگار انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 13
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,923
  • ماه: 7,561
  • سال: 25,125