مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان: پوشش بیمه‌ای دارو‌ها افزایش می‌یابد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1277

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان: پوشش بیمه‌ای دارو‌ها افزایش می‌یابد

مدیرکل کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه طرح دارویار از ۲۲ تیرماه در سطح کشور اجرا شده است گفت: از آنجایی که نرخ ارز ترجیحی در سامانه بیمه‌ها اعمال می‌شود، قرار است تحت هیچ شرایطی تفاوت نرخ ارز ترجیحی شامل حال بیماران نشود؛ بلکه بیمه‌ها متحمل بار این هزینه‌ها شوند.

به گفته محمد جعفری در این طرح باید به بیماران فاکتور داروها ارائه شود افزود: کارکنان مراکز درمانی و داروخانه‌ای اگر با شهروندی مواجه شدند که بیمه فعالی ندارد با شماره تلفن ۱۶۶۰ تماس برقرار کنند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند و همچنین اگر بیمه آنها تمدید نداشت می تواند با تماس تلفنی ابتدا آن را تمدید و بعد داروی خود را تهیه کند تا نرخ ارز ترجیحی به حساب بیمه برایشان محاسبه شود.

در این طرح، یارانه داروها به انتهای زنجیره منتقل و از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص خواهد یافت، این اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبتنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای اجرا می‌شود.

این طرح گستره و عمق پوشش بیمه‌ای را افزایش می‌دهد. یعنی تعداد داروها و درصد پوشش بیمه‌ای‌شان رو به افزایش خواهد بود که موجب کاهش پدیده‌ نامطلوب پرداختی از جیب برای بیماران خواهد بود و سبب تمایز دارو به‌عنوان کالای سلامت از سایر کالاهای مصرفی و روزمره خواهد‌شد، با این روش پزشکان، پرستاران، دندان‌پزشکان و … به حق واقعی خودشان می‌رسند، هم وضعیت پرداختی از جیب مردم بهبود پیدا می‌کند و هم زمینه برای اجرای طرح‌های عدالت‌محور در بخش سلامت هموار می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :