۱۱.۴ درصد جمعیت استان ثروتمند کرمان مددجوی کمیته‌امداد هستند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1278

۱۱.۴ درصد جمعیت استان ثروتمند کرمان مددجوی کمیته‌امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: متاسفانه ۱۱.۴ درصد از جمعیت استان مددجوی این نهاد حمایتی هستند که این آمار شایسته استان ثروتمند کرمان نیست.

ناصر عسکری‌نژاد در سفر به شرق استان در دیدار با مراد آبیار فرماندار ریگان افزود: امیدواریم با برنامه‌هایی که دولت در محرومیت‌زدایی، توزیع عادلانه ثروت و نظام‌مندکردن پرداخت یارانه‌ها دارد روز به روز شاهد کاهش شکاف بین طبقاتی در سطح جامعه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد کرمان با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ درصد اشتغال استان توسط کمیته امداد ایجاد شد اظهارداشت: دولت امسال نیز ماموریت جدیدی را در بحث اشتغال و ایجاد یک میلیون شغل به وزارت کار محول کرد که از این تعداد ۵۰۰ هزار شغل به امداد واگذار شده و سهم استان کرمان نیز ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

او درباره شرایط شهرستان محروم ریگان نیز بیان‌کرد: در این شهرستان چهار هزار و ۳۱۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که این نشان دهنده فقر و محرومیت بالای این شهرستان است.  عسکری‌نژاد ادامه داد: سهم شهرستان ریگان از تسهیلات اشتغال امسال حدود ۴۲ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود ۷۲۷ فرصت شغلی با آن ایجاد شود.  او ادامه‌داد: سال گذشته نیز حدود ۱۹ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی به شهرستان ریگان اختصاص یافت که برای ۳۱۲ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

براساس این گزارش مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در دیدار با مسئولان شهرستان نَرماشیر نیز گفت: حدود چهار هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در این شهرستان هستند.

او با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۶۶ فرصت شغلی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در شهرستان نرماشیر ایجاد شده است خاطرنشان کرد: امسال نیز ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به منظور ایجاد ۷۷۹ فرصت شغلی در این شهرستان به اداره کمیته امداد نرماشیر اختصاص داده شده است. عسکری‌نژاد همچنین از ساخت ۱۴۰ واحد مسکن مددجویی طی ۲ سال گذشته در شهرستان نرماشیر خبر داد و گفت: در صورت تامین زمین از سوی دستگاه‌های مربوطه این نهاد آمادگی دارد برای تمامی مددجویان فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب مسکن احداث کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :