مصوبات شوراهای روستا در ساردوئیه معطل تعیین بخشدار؛ فرماندار: افراد معرفی شدند، منتظر تاییدیه هستیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1300

مصوبات شوراهای روستا در ساردوئیه معطل تعیین بخشدار؛ فرماندار: افراد معرفی شدند، منتظر تاییدیه هستیم

به گزارش «کاغذ وطن» شهر درب بهشت مرکز بخش ساردوئیه جیرفت است. اواخر سال گذشته بخشدار این شهر بازنشسته شد و صندلی بخشداری از حدود 6 ماه قبل خالی مانده است. طبق صلاحدید جایگاه خالی با عنوان سرپرست که نه بلکه کفیل پر شده است.

سازمان مرکزی برای اداره امورمربوط به بخش، نهادی به نام بخشداری پیش‌بینی کرده که به ریاست بخشدار انجام وظیفه می‌نماید.

بخشدار را می‌توان در واقع نماینده دولت مرکزی در بخش دانست که مجری سیاست‌‌ها و دستورات وزارت کشور است. حالا که کفیل در محل بخشداری نشسته است، برخی از وظایف در اختیارات او نمی گنجد از جمله این وظایف تشکیل کمیته تطبیق است. 

مصوبات شورای‌های روستا و حتی حکم انتصاب دهیاری در این کمیته انجام می‌گیرد. این به این معنی است که در بخش ساردوییه از سال گذشته کمیته تطبیق در آن تشکیل نشده است و تصمیمات شوراهای روستا در انتظار تعیین بخشداری برای تصویب مانده است.

 فرماندار جیرفت در این رابطه به «کاغذ وطن» گفت: بخشدار در سال گذشته به دلیل صلاحدید فرماندار اسبق  در خصوص تغییرات احتمالی در دولت جدید انتخاب نشد و برای این سمت به جای سرپرست که اختیارات بیشتری دارد کفیل انتخاب کردند.

احمد بلندنظر با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشداری تمام موارد مربوط به شهرها و آبادی‌ها انجام می‌گیرد و کار رو به روال است، افزود: انتخاب کفیل هنگامی صورت می‌گیرد که در انتخاب به توافق نمی‌رسند و می‌توانند فرد را بدون استعلامات خاص و طی روند این سمت منصوب کرد. 

بلندنظر تصریح می‌کند: به دلیل اهمیت منصب بخشداری و اینکه بخشداری نمی‌تواند بدون بخشدار باشد در جهت تعیین سریع فردی به جای بخشدار فعلا این جای خالی با کفیل پر شده است.

او با خبر اینکه به زودی بخشدار ساردوییه معرفی می‌شود ادامه داد: مراحل قانونی تعیین بخشدار انجام گرفته است، افراد مورد نظر معرفی  و منتظر جواب و تاییدیه وزارت کشور هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 78
  • امروز: 29
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,430
  • ماه: 7,840
  • سال: 25,873