وقتی پای قاچاق در میان است. چرا گلخانه‌داران و صاحبان صنایع جنوب کرمان از گاز استفاده نمی‌کنند؟

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1312

وقتی پای قاچاق در میان است. چرا گلخانه‌داران و صاحبان صنایع جنوب کرمان از گاز استفاده نمی‌کنند؟

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: هر مترمکعب گاز را ۷۰ تومان به گلخانه دار و در صنعت هر مترمکعب گاز را ۱۰۰ تومان می فروشیم اما جای سوال است چرا گازکشی برای این واحدها در جنوب استان جذابیت ندارد؟ قطعا در این مسئله بحث قاچاق مطرح می شود.

منوچهر فلاح در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان اظهار کرد: در هفته دولت هفت شهر با ۱۷۴ روستا در استان گازرسانی شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم پنج شهر و ۱۵۰ روستای دیگر را گازرسانی کنیم.

او با اشاره به اهمیت جلوگیری از قاچاق سوخت در شرق استان افزود: در این منطقه مشکلی نداریم و گازرسانی برای تمام شهرهای شرق استان انجام شده و در جنوب نیز زیرساخت های اصلی فراهم شده و گاز در همه نقاط استان رفته و در منوجان نیز به زودی گاز وصل می شود و کمربند گازرسانی استان کامل می شود.

فلاح تصریح کرد: بهترین مبارزه با قاچاق سوخت، عدم عرضه و توزیع سوخت مایع است که در چهار سال اخیر از ۱۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی که توزیع می‌شد قریب به ۹۰ میلیون را با گازرسانی کاهش دادیم.  مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: گازرسانی به خوبی انجام شده اما استقبال ضعیف است و در بخش گلخانه ها، برای ۴۰۰ گلخانه شبکه اجرا، علمک زده شده و ریالی از کسی دریافت نکردیم اما گلخانه دار لوله کشی نکرده است.

او افزود: قریب به ۲۴۰ هزار خانوار در استان می توانند از گاز استفاده کنند اما استفاده نمی‌شود و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

فلاح با اشاره به اینکه در بخش صنعت جنوب استان کرمان نیز از گاز استقبال نشده، تصریح کرد: فرمانداران خواستار تخصیص سوخت مایع به صنایع هستند در حالی که شبکه گاز اجرا شده و هر مترمکعب گاز را ۷۰ تومان به گلخانه دار می‌دهیم با این وجود چرا باید از گازوئیل استفاده کنند؟

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: به زودی در عنبرآباد و جیرفت پروژه بزرگ گازرسانی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان اجرا و لوله کشی ۸۰۰ گلخانه انجام می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 22
  • امروز: 52
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,647
  • ماه: 7,893
  • سال: 24,495