رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضا با هرگونه تعرض به معادن برخورد می‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1314

رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضا با هرگونه تعرض به معادن برخورد می‌کند

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای اداری شهرستان کوهبنان با اشاره به اینکه معدن از منابع ملی و مربوط به همه مردم است، اظهار داشت: با این وجود اولویت بهره‌برداری و بهره‌مندی از مزایای این معادن از جمله  ایجاد شغل برای جوانان، مربوط به مردم همان منطقه است.

اوبا بیان اینکه از قدیم الایام شهر کوهبنان به عنوان شهری فرهنگی شناخته می‌شد و شهرت بام فرهنگی استان برازنده این شهرستان است، گفت: مردم شهرستان کوهبنان در دوران دفاع مقدس و سایر صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب خوش درخشیده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: این شهرستان در حوزه‌های معدنی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد هر چه بیشتر منطقه استفاده شود.

او ظرفیت‌های کشاورزی، باغداری و دامداری را از دیگر مزیت‌های این شهرستان برشمرد و افزود: مسئولان وظیفه دارند که طرح‌های حفظ منابع آب و آبخیزداری را که مورد مطالبه مردم منطقه است را به خوبی اجرایی کنند تا مشکلات کشاورزان، باغداران و دامداران برطرف شود.

او با اشاره به اینکه دستگاه قضایی حمایت حقوقی و قضایی از بخش تولید، صنعت، معدن و کشاورزی را در اولویت کار خود قرار داده است، گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی حمایت از منابع ملی در معادن است تا افراد سودجو خارج از مقررات و ضوابط قانونی دستبردی به این اموال مردم نزنند زیرا این‌ها سرمایه‌های ملی هستند و باید به درستی مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، توجه به مسائل زیست محیطی در بهره‌برداری قانونی از معادن را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر فردی به قصد سوء استفاده به دنبال تعرض و استفاده غیرقانونی از این انفال و منابع عمومی است، قطعاً با برخورد دستگاه قضایی مواجه خواهد شد و در حقیقت این نگاهی حمایتی به انفال و اموال عمومی است.

او با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات موجود با استعدادها و ظرفیت های موجود قابل رفع است، عنوان‌کرد: بسیاری از مشکلات صنایع بزرگ استان با دانش بومی و تخصص مهندسان داخلی به نحوی رفع شده که کیفیت قطعات تولید شده بالاتر از نمونه‌های خارجی است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 67
  • امروز: 6
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,241
  • ماه: 7,394
  • سال: 24,878