فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرد سهم 46 درصدی حوادث رانندگی در محورهای روستایی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1319

فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرد سهم 46 درصدی حوادث رانندگی در محورهای روستایی

 فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: نیاز اورژانسی به هشت پاسگاه و پلیس راه در استان کرمان داریم که امسال مجوز دو مورد را گرفته ایم.

سردار عبدالرضا ناظری در جلسه کمیسیون راه های استان کرمان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، لازم است به موضوع ترافیک و تسهیل عبور و مرور در اطراف مدارس توجه جدی صورت بگیرد.

او افزود: نیاز است شورای ترافیک شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران مصوبات خاصی داشته باشند تا سال ایمنی را در حوزه ترافیکی برای دانش آموزان داشته باشیم ضمن اینکه رانندگان سرویس مدارس، خانواده ها ودانش‌آموزان را باید آموزش دهیم.

ناظری با اشاره به پیک بازگشت زائران اربعین عنوان کرد: باید همه عزیزان پای کار باشند تا حادثه‌ای برای زائران پیش نیاید.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ها و نهادها نقش خود را در بحث ترافیک و ایمنی راه ها ایفا نمی کنند، گفت: بخش عمده ترافیک محورهای استان کرمان را معادن و شرکت ها دارند و در برخی محورها روزانه ۱۰۰۰ سرویس برای یک معدن در شیفت های مختلف رفت و آمد دارند.  او اظهار کرد: ۴۶ درصد از حوادث رانندگی در محورهای روستائی اتفاق می افتد که به دلیل کمبود امکانات و نیرو در این محورها کمتر حضور داریم و درخواست داریم از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حوزه ما اختصاص داده و برای توسعه پاسگاه های پلیس راه کمک شود.

ناظری بیان کرد: نیاز اورژانسی به هشت پاسگاه و پلیس راه در استان کرمان داریم که امسال مجوز دو مورد را گرفته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در بیمارستان ها فوت می کنند، افزود: با وجود تلاش شبانه روزی همکاران اورژانس، فاصله بین نقطه حادثه تا محل درمانی زیاد است که باید به دانشگاه‌های علوم پزشکی توجه کرده و با بالا بردن امکانات اورژانس و توسعه اورژانس هوایی با توجه به گستردگی استان، برای کاهش تلفات حوادث گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 78
  • امروز: 17
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,442
  • ماه: 7,226
  • سال: 24,618