در سال جاری صورت گرفت. تبدیل ۵۸۰۳ انشعاب غیرمجاز آب به مجاز در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1627

در سال جاری صورت گرفت. تبدیل ۵۸۰۳ انشعاب غیرمجاز آب به مجاز در استان کرمان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۵۸۰۳ انشعاب غیرمجاز در استان کرمان شناسایی و تبدیل به مجاز شده‌اند.
علیرضا عبدیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز مانع دسترسی عادلانه شهروندان به آب خواهد بود، اظهار کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز در شهرها و روستاها حق مشترکان قانونی آب را تضییع و مشکلاتی را در مسیر خدمت‌رسانی ایجاد می‌کند.
او با اشاره به اینکه قانون، استفاده غیرمجاز از شبکه توزیع آب را جرم اعلام کرده، گفت: انشعابات غیرمجاز پس از شناسایی جریمه و یا به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و شرکت آبفا این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند چرا که این انشعابات علاوه بر تضییع حقوق سایر شهروندان، شبکه آب را در معرض آلودگی قرار می‌دهد و به همین دلیل برخورد با این موارد جزء اولویت‌های آبفا است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان با تأکید بر این موضوع که نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب غیرقانونی است، عنوان کرد: نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه آب غیرمجاز است و متخلفان جریمه می‌شوند.
او با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در چند سال اخیر بر لزوم مدیریت مصرف بهینه آب تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود همه شهروندان با رعایت الگوی مصرف از اسراف بپرهیزند و در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز و یا نصب مستقیم پمپ به شبکه این موارد را به پلیس آب و سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :