مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اطلاع داد. استان کرمان در رده ۲۵ام از نظر فضای آموزشی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1358

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اطلاع داد. استان کرمان در رده  ۲۵ام از نظر فضای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان ۶ هزار و ۲۰ کد فعال مدرسه وجود دارد اما بعضی از این مدارس ضمیمه هستند و حدود یک‌هزار و ۸ مدرسه در سطح استان کرمان کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.

رضا رضایی با اشاره به اینکه در سطح استان بیش از ۴۲هزار معلم در قالب معلم، معاون، دبیر و کادر اجرایی در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: تعداد جمعیت دانش‌آموزی استان نزدیک به ۶۸۰ هزار دانش‌آموز است که در ۳۲ شهرستان و دو منطقه آموزش و پرورش در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: ما از سال آینده سعی داریم ابتدا کمبود نیروی خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان جبران کنیم و اگر این نیروها تامین نشود فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند در آزمونی که از طریق مرکز سنجش برگزار می‌شود شرکت کنند و بعد از قبولی به‌مدت یک سال آموزش می‌بینند و سال بعد مشغول به‌کار می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته استان کرمان از نظر فضای آموزشی در سطح استان‌های کشور در رده ۲۵ قرار داشت و شهر کرمان متاسفانه از متوسط استان هم پایین‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ۱۶۷ مدرسه نیمه‌تمام در سراسر استان کرمان داریم که بخشی از این‌ها در شهر کرمان قرار دارند.

رضایی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان کرمان ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که باید طی سه سال پرداخت شود و قرار است هر سال ۲۰۰ میلیارد اختصاص یابد که امسال مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که هنوز تخصیص داده نشده است.

او ادامه داد: متاسفانه فضای ورزشی استان در بین استان‌های کشور مناسب نیست و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه طرح شهید سلیمانی را در حال اجرا دارد که در مرحله اول در این زمینه قرار  ۸ میلیارد تومان بود و با پیگیری انجام شده این مبلغ به ۲۰میلیارد تومان افزایش یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 20
  • امروز: 229
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,464
  • ماه: 7,617
  • سال: 25,101