پوشش بیمه سلامت برای درمان بیماران صعب العلاج و معلولان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1470

پوشش بیمه سلامت برای درمان بیماران صعب العلاج و معلولان

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیماران خاص، صعب العلاج و معلولان برای درمان بیماری خود می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. محمد جعفری به مناسبت هفته جمعیت در جمع اصحاب رسانه گفت: با توجه به هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران می‌توانند خود را در سامانه بیمه‌ای نشان‌دار کنند و از مزایای ویژه بیمه‌ای از جمله ویزیت، دارو و خدمات پاراکلینیکی بهره‌مند شوند.

او افزود: هر فردی که دچار بیماری خاص باشد به محض تشخیص بیماری از سوی پزشک متخصص در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار می‌شود و علاوه بر ویزیت پزشک اکثر دارو‌های این افراد بالای ۹۵ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

او با اشاره به نشان دار کردن بیمار در سامانه بیمه سلامت تصریح کرد: به مطب‌ها آموزش‌های لازم داده شده است تا پزشک‌های متخصص، منشی و یا خود بیمار نسبت به نشان‌دار کردن خود در سامانه اقدام کنند.

 مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیشتر بیماری‌هایی که تاکنون در استان نشان‌دار شده اند بیماری دیابت، فشار خون، سرطان، ام اس، دیالیز و اس ام‌ای بوده و از نظر هزینه‌ای تاکنون برای بیماری سرطان بیشتر هزینه شده است.

جعفری افزود: تاکنون در استان کرمان ۴۵هزار نفر در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده اند.

او با اشاره به اینکه ۴۰۰پزشک خانواده در روستا و شهر‌ها به مردم خدمات ارائه می‌دهند، تصریح کرد: مردم می‌توانند از خدمات پزشکان خانواده بهره‌مند شوند.

جعفری گفت: با توجه به هفته جمعیت، نقش بیمه سلامت در فرزند آوری و جوانی جمعیت پررنگ است و درسال‌های گذشته بیمه سلامت در بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان به دنیا آمده تا۵ سال، حمایت ۹۰درصدی از زوج‌های نابارور نقش موثری داشته است.

او اظهار داشت: تخمین زده شده بیش‌از ۳۰هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد که زوج‌های نابارور معدن طلای روباز افزایش جمعیت محسوب می‌شوند و قریب به ۴۰درصد مراجعان، درمان موفق دارند؛ چرا که این زوج‌ها مشتاق به فرزندآوری هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: اداره کل بیمه سلامت در استان بیش از هزارو ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد و ماهیانه بیش از ۱۳۰میلیارد تومان تعهد مالی در قبال درمان بیمه شدگان دارد و با بیش از هزارو ۷۰۰موسسه درمانی طرف قرارداد است تا بیمه شدگان در زمان درمان با پوشش بیمه‌ای بتوانند خدمات خود را بهتر و راحت‌تر دریافت کنند.

جعفری افزود: اداره کل بیمه سلامت دو سیاست کلی را درسال ۱۴۰۲ را دنبال می‌کند و یکی اطمینان از پوشش بیمه‌ای جمعیت استان از طریق صندوق‌های مختلف بیمه‌ای که در اختیار دارد و دنبال این هستیم تمام جمعیت استان از یک نوع پوشش بیمه‌ای برخوردار باشند و خرید راهبردی خدمات سلامت برای استفاده به موقع و به جا از خدمات تشخیصی و درمانی راهبرد دوم ما در سال جاری است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به پرداخت ۷۰ درصدی هزینه‌های کاردرمانی معلولان گفت: خدمات توانبخشی جمعیت تحت پوشش بهزیستی زیر پوشش بیمه است و توانخواهان برای کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و اوتیسم باید از مراکز مطالبات لازم را داشته باشند.

جعفری افزود: افرادی که فرزند معلول دارند، می‌توانند برای بهره مندی از خدمات بیمه سلامت و درمان مراجعه کنند.

 او تصریح کرد: ۳۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان تاکنون نشان دار شده اند تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

جعفری گفت: هشدار روند پیری در کشور‌ها به صدا درآمده و در بسیاری از کشور‌ها جنجال برانگیز شده است و درایران پیش بینی می‌شود سال ۱۴۲۹ بالای ۳۹درصد جمعیت ایران پیر خواهد بود و به گفته خیلی از دانشمندان سرنوشت کشور‌ها به جمعیت آن وابسته است و اگر جمعیت جوان کشوری کم باشد، تمام ابعاد کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد که دراین زمینه بایستی تمام مسئولان پای کار باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 21
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,600
  • ماه: 7,854
  • سال: 25,708