رودبار جنوب، میزبان اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1372

رودبار جنوب، میزبان اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبرداد.

بهرام مسلمی‌مهنی با اشاره به وجود گویش‌ها و لهجه‌های متنوع و دلنشین اقوام جنوب شرق کشور گفت: با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیرگذار شعر آنهم با گویش محلی اولین جشنواره منطقه‌ای در گستره استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، به میزبانی شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود.

او پاسداشت شاعران‌ و ادبیان را در زمینه شعر با گویش محلی فعالیت دارند از اهداف جشنواره بیان‌کرد و افزود: شناخت و معرفی استعدادهای فرهنگی در زمینه شعر محلی در این استان‌ها با گویش‌های بلوچی، سیستانی، بندری، رودباری، سردسیری،گرمسیری و لهجه‌های مختلف می‌تواند در مرحله اول باعث پیوند بین اقوام شود و از طرفی احیای فرهنگ‌های بومی و محلی را در شعر به همراه داشته باشد.

مسلمی‌مهنی ایجاد همبستگی هرچه بیشتر بین شاعران و سخنوران را از دیگر اهداف جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی دانست و اظهار‌کرد: جشنواره‌ها محلی برای تبادل اندیشه‌ها و شناخت گویش‌ها و لهجه‌های متنوع است که جنوب شرق کشورمان مهد این زیبایی کلامی و گفتاری آنهم با زبان شعر می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی جنوب‌کرمان از آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ابراز امیدواری‌کرد و گفت: جشنواره شامل دو بخش شعر با گویش محلی و با موضوع آسیب‌های اجتماعی و شعر آزاد است که براساس آثار دریافتی مورد استقبال قرار گرفته است.

او از بخش ویژه با موضوع مقاومت،ایثار و شهادت خبرداد و گفت:این بخش نیز تبیین‌کننده راه شهدا است که مقاومت سرفصل 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 10
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,920
  • ماه: 7,558
  • سال: 25,122