رئیس ستاد اقامه نماز: نهادهای فرهنگی در عملکرد خود تجدیدنظر کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1388

رئیس ستاد اقامه نماز: نهادهای فرهنگی در عملکرد خود تجدیدنظر کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حضور برخی دانش‌آموزان و افراد کم سن و سال در اغتشاشات اخیر گفت: باید نهادهای فرهنگی در عملکرد خود تجدیدنظر کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در مراسم هشتمین اجلاس نماز استان کرمان با عنوان «نماز؛ خانه، مدرسه و مسجد» با اشاره به رابطه معنادار وقوع جرم در جامعه و ترک نماز افزود: ۸۵ درصد رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از بچه‌های مسجد بودند که نشان می‌دهد باید به وضعیت نماز رسیدگی کنیم.

او تصریح‌کرد: امامان جماعات در مساجد محله‌ها در قبال نسل جدید مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارند؛ لذا در ترکیب هیات امنای مساجد از نسل جوان و نظرات آنان استفاده کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع)، حضرت اسماعیل(ع)، حضرت زکریا (ع) و حضرت مریم (ع) در قرآن به عنوان خادمان مسجد نام برده شده اند، اما حال باید ببینیم که برخی خادمان مساجد ما چه کسانی هستند و چه تصویری در ذهن مردم از آنان وجود دارد.

او در ادامه با اشاره به مسئولیت سنگین آموزش و پرورش در پرورش نسل جدید تاکید کرد: تمامی وزیران باید برای آموزش و پرورش پای‌کار باشند و وزیر آموزش و پرورش ما نیز باید اختیار و امکانات لازم را برای تربیت نسل جدید در اختیار داشته باشد.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به ضرورت توجه به مولفه‌های ترویج فرهنگ نماز و اذان تصریح کرد: در هر شهر چند گروه تواشیح داریم که خوب است اما چرا گروه اذان نباید داشته باشیم؛ بنابراین باید در سیاست‌های خود بازنگری کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به روایات و آیات قرآن درباره تاثیرات و برکات نماز تاکید کرد: ضمن بیان مناسب از فواید نماز، باید شبهات فرزندانمان را نیز برای نمازخواندن برطرف کنیم.

او در ادامه با تاکید بر ضرورت اقامه نماز جماعت در مدارس اظهارداشت: همه باید به نماز جماعت اهمیت دهید؛ نماز جماعت در مدارس بیشتر از مساجد اهمیت دارد لذا امامان جماعت که در ادارات نماز جماعت می‌خوانند چند روز به مدارس نزدیک آن اداره هم بروند و نماز جماعت را آنجا اقامه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 91
  • امروز: 78
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,479
  • ماه: 7,889
  • سال: 25,922