حوزه کشاورزی جنوب کرمان امیدوار به استارت‌آپ‌های دانشجویی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1388

 حوزه کشاورزی جنوب کرمان امیدوار به استارت‌آپ‌های دانشجویی 

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه جیرفت از توانمندی ایده‌های استارتاپ‌های منتخب در رویداد استارتاپ دانشجو در دانشگاه جیرفت برای حل برخی از مشکلات منطقه جنوب کرمان به ویژه در حوزه کشاورزی خبر داد. 

ذبیح اله اعظمی ساردویی، نماینده مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه رویداد استارت‌آپ دانشجو در دانشگاه جیرفت گفت: برگزاری چنین رویداد‌هایی با هدف هدایت جوانان و دانشجویان به سمت کسب و کار‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها یکی از ضروریات امروز کشور است.

او افزود: دانشگاه‌ها باید به دنبال آموزش مهارت محور باشند و دانشگاه جیرفت در این راستا تلاش خوبی داشته است.

حسین شکفته، رئیس دانشگاه جیرفت در ادامه این آیین ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشجویان در استارتاپ دانشجو گفت: این رویداد‌های استارتاپی هر ترم برای دانشجویان جهت هدایت دانشجویان به سمت کسب و کار‌های استارتاپی برگزار می‌شود.

او گفت: برگزاری همزمان نمایشگاه دستاورد‌های حوزه فناوری و پژوهشی با رویداد‌های استارتاپی می‌تواند موجب تشویق افراد صاحب ایده و عملیاتی کردن ایده‌های نو آن‌ها شود و دانشگاه جیرفت با همین هدف اقدام به برگزاری همزمان نمایشگاه و این رویداد در کنار یکدیگر کرد.

شکفته با اشاره به سند راهبردی دانشگاه جیرفت تصریح کرد: دانشگاه جیرفت در راستای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و نسل سوم تلاش می‌کند از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کند و این مهم برای تربیت دانشجوی کارآفرین تأثیرگذار است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه جیرفت و دبیر رویداد استارتاپ دانشجو در ادامه این آیین گفت: افتتاحیه این رویداد با حضور پرشور دانشجویان برگزار و پس از آن سلسله کارگا‌هایی از قبیل فن بیان، ایده‌پردازی، تیم‌سازی، بوم کسب و کار برای دانشجویان برگزار شد.

حسینی گفت: بیش از ۵۰ ایده اولیه از دانشجویان دریافت و پس از غربالگری اولیه ۱۸ ایده برتر انتخاب و تیم‌سازی انجام شد و سپس غربالگری نهایی انجام و ۱۲ تیم برای ارائه در اختتامیه انتخاب شدند.

او بیان کرد: نمایشگاه دستاورد‌های حوزه پژوهشی دانشکده‌ها و گروه‌های مختلف آموزشی و همچنین محصولات فناورانه و دانش‌بنیان با هدف آشنایی دانشجویان با نتیجه فعالیت استارتاپ‌ها در کنار اختتامیه رویداد دانشجو برگزار شد.

حسینی خاطرنشان کرد: اغلب استارتاپ‌های منتخب این رویداد ایده‌هایی ارائه دادند که با حمایت‌هایی که برای آن‌ها در مرکز رشد دانشگاه پیش‌بینی شده است، می‌توانند برخی از مشکلات منطقه جنوب کرمان به ویژه در حوزه کشاورزی را کاهش دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 32
  • امروز: 186
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,855
  • ماه: 7,769
  • سال: 25,447