ابلاغ برنامه کشت پیاز استمرار و بهاره در جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1073

ابلاغ برنامه کشت پیاز استمرار  و بهاره در جنوب کرمان  

مدیر زراعت سازمان جهاد‌کشاورزی جنوب کرمان از ابلاغ برنامه کشت پیاز سال زراعی ۱۴۰۱–۱۴۰۰ در سطح سه هزار و ۲۰۰هکتار و تولید ۱۸۰هزار تن پیاز طرح استمرار و سطح ۲هزار و ۷۰۰ هکتار و تولید ۱۶۷ هزار تن پیاز طرح بهاره در این منطقه خبر داد.

فرامرز رستگاری با تاکید بر اینکه کشاورزان جنوب کرمان از کشت بی‌رویه پیاز خودداری کنند افزود: برابر برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی با رویکرد حفظ و پایداری تولید و رعایت حقوق تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و مد نظر قرار دادن میزان تولید در سایر نقاط کشور،نیاز داخل و میزان کشش بازارهای هدف خارجی و صادرات، برنامه کشت پیاز در سال زراعی جاری هدف گذاری شد.

او ادامه داد:کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ثبت سامانه بهره‌برداری اقدام و برای تحقق هرچه مطلوب تر اهداف و برنامه های تعیین شده مطابق برنامه ابلاغی کاشت اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد‌کشاورزی جنوب کرمان،خواستار همکاری بیشتر کشاورزان با مجموعه جهاد کشاورزی شد و مدیریت کاشت،ساماندهی تولید و استفاده مطلوب و حداکثری از بازار و ممانعت از بروز هرگونه اختلال احتمالی در قیمت ها و نوسانات بازار در طول فصل برداشت را از مزایای توجه به برنامه ابلاغی جهاد کشاورزی دانست.

او تصریح‌کرد:به منظور استفاده از خلا تولید در زمستان،مدیریت بازار و جلوگیری از همپوشانی عرضه با پیک برداشت در سایر استان‌های هم اقلیم و عرضه پیاز انباری از اواخر بهمن‌ماه عملیات کاشت طرح استمرار در تقویم زمانی تعریف شده است.

رستگاری ادامه‌داد:کشاورزان از کشت‌های تاخیری نشایی که زمینه شوک سرمایشی و گل‌دهی در محصول را از یک طرف تحریک و تسریع و از طرفی برداشت را با عرضه پیاز انباری مواجه می‌سازد،خودداری کنند.

او گفت: برابر گزارشات واصله و بررسی‌های انجام شده برنامه کشت و تولید پیاز در سایر نقاط کشور نیز مطابق برنامه ابلاغی محقق شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد‌کشاورزی جنوب کرمان افزود:با توجه به کشش بازار داخل و مشخص بودن قریب به یقین میزان صادرات محصول،کشاورزان منطقه کشت و تولید خود را براساس برنامه‌های ابلاغی جهاد کشاورزی برنامه ریزی کنند.

او بیان‌کرد:امیدواریم کشاورزان با مدیریت کاشت و تولید و اعتماد به رویکرد وزارت جهادکشاورزی در مدیریت تنظیم بازار،‌سال پر از برکت و نشاط و امید به آینده‌ای مطلوب را رقم بزنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 188
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,469
  • ماه: 7,959
  • سال: 26,581