تزریق واکسن در مراکز جامع، مراکز و خانه‌های بهداشت ادامه دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1222

تزریق واکسن در مراکز جامع، مراکز و خانه‌های بهداشت ادامه دارد

دکتر سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به «کاغذوطن» می‌گوید: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۰ مرکز جامع واکسیناسیون وجود دارد که در ساعات اداری خدمات می‌دهند.

او با اشاره به مراکزی که در کرمان در روزهای تعطیل نیز فعال هستند، می‌افزاید: مرکز واکسیناسیون شهید ضیاء واقعه در خیابان مدیریت و دیگری واقع در مرکز ۹دی پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه خدمات تزریق واکسن را انجام می‌دهند. به گفته دکتر علی‌اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مراکز جامع و پایگاه‌های واکسیناسیون همه شهرستان‌های جنوب استان فعال هستند.

او افزود: در روزهای تعطیل فقط مراکز شبانه‌روزی فعال هستند، بنابراین در روزهای تعطیل ۸ مرکز (در هر شهرستان یک مرکز و در شهرستان رودبار جنوب ۲ مرکز که یکی از آنها در زهکلوت) خدمات تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

محمد موقری‌پور معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی #سیرجان می‌گوید: قبلا واکسن فقط در چهار مرکز جامع واکسیناسیون تزریق می‌شد. اما اکنون همه مراکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت‌های شهری و روستایی که حدود ۷۰ واحد هستند، این خدمت را در ساعات اداری به مردم ارائه می‌دهند. به گفته موقری‌پور در روزهای تعطیل فقط مرکز تالار حکیم واقع در خیابان امیرکبیر فعال است. دکتر محمد دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به کاهش استقبال مردم از واکسیناسیون، تصریح کرد: ستاد ملی مقابله به کرونا مجوز تعطیل شدن مراکز تجمیعی که مقرون به صرفه نیستند در روزهای تعطیل را داده است. او با بیان این مطلب که همه مراکز واکسیناسیون تحت پوشش این دانشگاه تاکنون همه روزه فعال بوده‌اند، می‌گوید: حدود ۱۲۰ خانه بهداشت، ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۶ پایگاه سلامت در شرق استان داریم که در روزهای عادی در ساعات اداری خدمات تزریق واکسن را انجام می‌دهند و اگر استقبال کم باشد، تعداد آنها را محدود می‌کنیم. به گفته مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام واکسیناسیون علیه کرونا از شنبه تا پنجشنبه در کلیه مراکز بهداشتی شهری و روستایی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ صورت می‌گیرد. همچنین در روزهای تعطیل و جمعه واکسیناسیون علیه کرونا فقط در مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک شهری واقع در خیابان امام از ساعت :۳۰ ۸ تا ۱۲ ظهر انجام می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 96
  • امروز: 60
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,485
  • ماه: 7,269
  • سال: 24,661