مدیرکل راه و شهرسازی: ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1391

مدیرکل راه و شهرسازی: ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که در صورت بروز یک زلزله مانند زلزله بم، قطعاً تلفات زیادی خواهیم داشت.

رضا حافظی،اظهار داشت: استان کرمان، زلزله‌خیزترین استان کشور است و مردم این استان، به خوبی این وضعیت را درک می‌کنند.

او با بیان اینکه ما چاره‌ای نداریم به جز اینکه به سمت مقاوم‌سازی در استان برویم و خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شده است، گفت: یک ساختمان باید از ایمنی برخوردار باشد تا بتواند جان مردم را در برابر خطرات احتمالی از جمله زلزله حفظ کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در واقع یک ساختمان ایمن باید بتواند در مدت زمان وقوع زلزله، به‌گونه‌ای مقاوم باشد که تخریب نشده و افراد بتوانند در فرصت مناسب از این ساختمان بیرون بروند.

او با اشاره به اینکه در قانون تخفیف پروانه شهرداری و پرداخت تسهیلات و همچنین تخفیف مجموعه نظام مهندسی ساختمان به‌عنوان مشوق‌هایی آورده شده است تا بافت‌های فرسوده بازسازی شوند، افزود: در بعضی شهرها، تخفیف صدور پروانه شهرداری حتی تا ۱۰۰ درصد وجود دارد.

حافظی با بیان اینکه دولت این هزینه‌ها را به شهرداری‌ها می‌پردازد، گفت: بعضی شهرداری‌ها از گذشته مطالباتی را از دولت از این بابت دارند و پیگیریم که این مطالبات پرداخت شود.

او با اشاره به اینکه محلات هدف بازآفرینی شهری؛ بافت‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه شهرها هستند، بیان کرد: ۶ هزار و ۲۲۳ هکتار بافت فرسوده و تاریخی در سطح استان کرمان وجود دارد که بعد از استان اصفهان رتبه دوم در کشور هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان در بافت‌های فرسوده و تاریخی زندگی می‌کنند که آمار بسیار قابل توجهی است، گفت: در صورت بروز یک زلزله مانند زلزله بم، قطعاً تلفات زیادی خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت صفر درصد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۸ درصد به افراد متقاضی بازسازی در این مناطق پرداخت می‌شود، بیان کرد: از سال ۸۸ تا امروز برای تعداد ۱۱ هزار و ۳۶۶ واحد تسهیلات در بافت‌های فرسوده و تاریخی در استان کرمان پرداخت شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 33
  • امروز: 61
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,640
  • ماه: 7,894
  • سال: 25,748