در شورای اداری جنوب استان مطرح شد. درخواست اعتبار اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1392

در شورای اداری جنوب استان مطرح شد. درخواست اعتبار اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی 

جلسه شورای اداری جنوب کرمان به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور استاندار و ائمه جمعه، فرمانداران شهرهای جنوبی کرمان و مسئولان ادارات برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت در جلسه شورای اداری جنوب کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، جنوب را علمدار فرهنگ دیرینه عنوان کرد و از  تبعید مقام معظم رهبری به جیرفت سخن به میان آورد و گفت: جنوب کرمان میعادگاه همرزمان سپهبد شهید سلیمانی است و جشنواره تئاتر رضوی به عنوان یک ظرفیت فرهنگی باید مورد حمایت وزیر و مدیران قرار بگیرد و مساعدت شود تا تاثیرگذاری خاص را بر جای بگذارد.

*عملیاتی نشدن مصوبات سفر رییس‌جمهور

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج نیز با بیان ظرفیت‌های مغفول مانده جنوب کرمان گفت: مردم جنوب کرمان علی رغم همه مشکلات ثابت کردند وفادارترین به نظام و ولایت هستند. اگر چه بستر آشوب با حکایت تلخ بنزین وجود داشت اما شاهد آرامش بودیم و در ایران، وفادارترین هستیم.

او افزود: مصوبات سفر ریاست جمهوری هنوز عملیاتی نشدند و در حالی که در آستانه فصل بارندگی قرار داریم هنوزمصوبات سیل ویرانگر سال قبل نیز اجرا نشده و همواره در بارش‌ها شاهد مشکلات خواهیم بود.

امام جمعه کهنوج با اشاره به لزوم فعال شدن معادن جنوب کرمان گفت: در این باب پیگیر‌ی لازم است زیرا اشتغال و اقتصاد همچنان عقب هستند و در بحث ارزش افزوده و درآمد دهیاری و شهرداری‌ها باید توجه لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام نجنو به بحران سوخت اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت طرح  کدینگ اجرا شده اما بحران همچنان وجود دارد و سوخت‌رسانی به صورت مسکن است و اگر تدبیر نشود دچار مشکل می‌شویم  و از طرفی قیمت نهاده‌های کشاورزی سرسام آور است و در فصل برداشت با بحران عرضه محصولات کشاورزی روبه رو هستیم که باید تدبیر شود و حکایت تلخ کشاورزان حل شود.

*ضرورت تخصیص اعتبار برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی

منصور شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت راهبردی جنوب کرمان گفت: راه اندازی سینماها، فرهنگسرا ها، تخصیص اعتبار برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، کمک به چاپ آثار نویسندگان بومی، ثبت موسسات فرهنگی و هنری جنوب نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

او با اشاره به قدمت شهر دقیانوس و جام گفتگوی تمدن‌ها افزود: جنوب کرمان دارای فرهنگ غنی است ولی مشکلات زیادی داریم اگر چه توجه ویژه‌ای به منطقه دارند. در جنوب به زیرساخت‌هایی نیاز داریم و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی، ساخت پلاتو، توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر و امنیت شغلی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را خواستارم.

شکراللهی به نحوه تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت منطقه انتظار است اعتبارات سفر ریاست جمهوری از جنوب شروع شود چون حق جنوب کرمان است و جوانان و مردم و فرهنگ جنوب باید مورد توجه قرار بگیرند.

او به وضعیت مجتمع‌های فرهنگی و هنری در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: باید سینما راه‌اندازی شود و ایجاد فرهنگسرا نیز از ضروریات است و نویسندگانی داریم که زمینه چاپ آثار آنها باید فراهم شود.

*لزوم توجه به حوزه فرهنگ و هنر

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در نشست شورای اداری جنوب کرمان گفت: هزینه‌های اجرای فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه بسیار پایین است.

او افزود: تکمیل مجموعه فرهنگی قلعه گنج لازم و ضروری است، در ۹ سال گذشته شاید ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار کرمان گفت: به حوزه فرهنگ و هنر باید کمک بیشتری شود.

* جیرفت سینما ندارد

احمد بلند نظر فرماندار جیرفت در این نشست نیز گفت: سنگ بنای توسعه جوامع فرهنگ است و لازمه کار فرهنگی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است.

او افزود: توسعه فرهنگی منطقه نیازمند عزم و جهاد فرهنگی است، متاسفانه از مشکلات این حوزه در جنوب کرمان نبود فرهنگسراها، نبود پلاتو و نگار‌خانه است و در جیرفت نیازمند راه اندازی دفاتر انجمن سینمای جوان هستیم و شهرستان جیرفت سینما هم ندارد.

بلندنظر تصریح کرد: تعداد سه سرای محله از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شده که نیاز به تجهیزات دارند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 35
  • امروز: 299
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,283
  • ماه: 6,004
  • سال: 22,147