سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان: ۴۰ درصد مشکلات طرح نهضت ملی مسکن با تامین زمین برطرف می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1394

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان: ۴۰ درصد مشکلات طرح نهضت ملی مسکن با تامین زمین برطرف می‌شود 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان شمال کرمان با بیان اینکه باید برای ۳۶ هزار نفر در شهر کرمان تامین شود، افزود: تاکنون برای حدود ۲۱ هزار نفر در استان تامین زمین شده است و اگر بتوانیم در شهر کرمان تامین زمین داشته باشیم، حداقل ۴۰ درصد این طرح در استان کرمان اجرایی شده است.

رضا حافظی با بیان اینکه در میانه جدول کشور در اجرای نهضت ملی مسکن هستیم و استان کرمان رتبه چهاردهم کشور را در پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن دارد اظهارداشت: عمده مشکل در اجرای این طرح مربوط به شهر کرمان است.

به گفته او همچنین از کسری زمین برای ۱۱۰هزار نفر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان خبر داد و افزود: موظف هستیم تامین زمین انجام دهیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه ۱۸۵ هزار و ۵۱۷ نفر در استان طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند اظهار داشت: از این تعداد ۴۲ هزار و ۹۰۷ نفر تایید نهایی شدند که برای این تعداد موظف هستیم تامین زمین انجام دهیم.

حافظی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۱۴۰ نفر افتتاح حساب انجام دادند و ۱۳ هزار و ۹۹ نفر واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی داشتند گفت: شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم مهمترین شهرهای استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن هستند که این شهرها بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

او می گوید در شهر کرمان ۷۱ هزار و ۷۳۷ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۶۹ نفر تایید نهایی شدند و چهار هزار و ۶۱ نفر واریز وجه داشتند که۴۰ درصد متقاضیان در شهر کرمان هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) متولی ساخت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان هستند.

حافظی با اشاره به اینکه در شهرهایی که تامین زمین نشده است، سایت را برای واریز وجه متقاضیان مسدود کردیم گفت: اینک برای هفت هزار و ۱۰۷ نفر پروانه ساختمانی صادر شده که ۶۵۸ مورد آن مربوط به شهر کرمان است.

 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، با بیان اینکه هشت هزار و ۴۶۵ واحد در مرحله فونداسیون قرار دارند افزود: در مجموع استان هزار و ۸۰۱ واحد به مرحله پایانی رسیده که عمده آن در شهر سیرجان بوده و در شهر کرمان هنوز هیچ واحدی در طرح نهضت ملی مسکن به پایان نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 335
  • دیروز: 255
  • هفته: 2,944
  • ماه: 7,925
  • سال: 24,443