طی قراردادی بین دانشگاه علوم پزشکی کرمان و گروه اقتصادی پویش نور پایدار صورت گرفت؛ کارخانه نوآوری و پارک علم و فناوری سلامت احداث می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1589

طی قراردادی بین دانشگاه علوم پزشکی کرمان و گروه اقتصادی پویش نور پایدار صورت گرفت؛ کارخانه نوآوری و پارک علم و فناوری سلامت احداث می‌شود
قرارداد طراحی و ساخت کارخانه نوآوری و پارک علم و فناوری سلامت بر مبنای استفاده از ظرفیت ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان بین دانشگاه علوم پزشکی کرمان و گروه اقتصادی پویش نور پایدار، در نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان و معاونان عمرانی و توسعه و مدیریت منابع استانداری کرمان به امضا رسید.
مدیرعامل گروه اقتصادی پویش نور پایدار و عضو هیئت نمایندگان اتاق کرمان، در این نشست گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون جهش تولید، به شرکت‌ها اجازه داده شده که از اعتبار مالیاتی خود برای حمایت از فعالیت‌ها و اقدامات دانش‌بنیان در بخش‌هایی مانند خرید صندوق‌های پژوهش و فناوری، خرید سهام شرکت‌های بورسی و احداث ساختمان استفاده کنند.
محسن ضرابی افزود: شاید از نظر اقتصادی برای ما بهتر این بود که سهام شرکت‌های بورسی را خریداری می‌کردیم؛ اما به دلیل ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد و تفاهم‌نامه‌ای که درگذشته با دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشتیم، تصمیم بر احداث ساختمان در این مجموعه گرفتیم. وی ادامه داد: قطعاً در اجرای این طرح با برخی مجموعه‌ها چالش‌هایی خواهیم داشت که برای تحقق احداث این مجموعه مهم حمایت همه دستگاه‌ها را نیاز دارد.
ضرابی، اظهار کرد: با احداث کارخانه نوآوری و پارک علم و فناوری سلامت، از دانشجویان و اساتید نخبه در این دانشگاه حمایت خواهد شد و از برخی مهاجرت‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد. عضو هیئت نمایندگان اتاق کرمان بیان کرد: دو هلدینگ ۱۱۵ و طلوع خلیج‌فارس قرار است اعتبار مالیاتی خود را برای این طرح بگذارند که البته پیش از اجرا، مطالعه و طراحی دقیق آن ضروری است. وی تصریح کرد: این ساختمان قرار است در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مکان مناسبی احداث شود.
رئیس اتاق کرمان نیز در این نشست گفت: اتاق کرمان مسائلی مانند توسعه علم و فناوری را احصا و برای حل مواردی ورود می‌کند که دراین‌رابطه اولین انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان در کرمان تشکیل شده و سند توسعه فناوری استان تهیه و به تصویب رسیده است. سید مهدی طبیب‌زاده، ادامه داد: شرکت ۱۱۵ در انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود به‌خوبی کارکرده، در دوران کرونا با تأمین برخی اقلام موردنیاز جامعه و همچنین اخیراً با ساخت مدرسه اوتیسم در سریع‌ترین زمان ممکن، خدمات بسیاری به استان ارائه داده است.
در ادامه این نشست معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری کرمان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزء ۷ دانشگاه برتر کشور، با دارابودن منابع انسانی برتر، استراتژیک و دانشگاهی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. علی بیگ‌زاده، افزود: احداث کارخانه نوآوری و پارک علم و فناوری سلامت برای اولین‌بار در کشور در کرمان راه‌اندازی خواهد شد و می‌تواند به‌عنوان الگو در کشور مطرح شود.
او ضمن قدردانی از اتاق کرمان به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود تصریح کرد: در جای‌جای استان حمایت اتاق را شاهد هستیم و فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده است. بیگ‌زاده، اظهار کرد: جایگاه علم و فناوری در دانشگاه‌ها بر کسی پوشیده نیست و از آقای ضرابی به دلیل پذیرفتن این اقدام تأثیرگذار بسیار سپاسگزاریم. معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری کرمان افزود: با راه‌اندازی این مجموعه و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه سلامت در آن، شرکت‌های بزرگ ایجاد می‌شود و فعالیت‌های دانش‌بنیان مطابق با دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید دانش‌بنیان به این مهم کمک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :