سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبرداد. ارتقای خدمات درمانی با افزایش بخشهای بیمارستانی منطقه و تامین نیروی انسانی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1396
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبرداد. ارتقای خدمات درمانی با افزایش بخشهای بیمارستانی منطقه و تامین نیروی انسانی

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بخشها و تختهای مراکز درمانی جنوب کرمان در راستای توسعه و ارتقای خدمات سلامت افزایش می‌یابد.

دکتر امان الله قاسم زاده با اشاره به ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان اظهار داشت: در راستای رفع کمبودها در مراکز درمانی جنوب کرمان اقدامات قابل توجهی به ویژه در دولت سیزدهم در حال انجام است که پروژه‌های مهمی در حوزه درمان در حال ساخت و یا آماده بهره برداری است.

*بیش از ۱۵ هزار بستری طی مدت سه ماهه

او با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی جیرفت به عنوان مرکز درمانی اصلی ارجاعی و آموزشی جنوب کرمان با ۴۰۵ تخت فعال است که با اخذ مجوز افزایش بیش از ۱۵۰ تخت را خواهد داشت، افزود: در مراکز درمانی جنوب کرمان بیش از ۸۱۵ تخت فعال داریم که طی سه ماه گذشته بیش از۱۵ هزارو ۵۰۰ بستری در این بیمارستانها داشته‌ایم و به ترتیب بیشترین بستری مربوط به بیمارستانهای امام خمینی، آیت الله کاشانی و ۱۲ فروردین است این در حالی است که مراجعات سرپایی در همین مدت بیش از ۱۰۰ هزار مورد بوده که کادر درمان صبورانه و دلسوزانه با همه کمبودهای موجود  خدمات سلامت را ارائه میدهند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: کار عظیم خدمت‌رسانی به بیماران در منطقه در حال انجام است که در سخن شاید ساده به نظر برسد اما با ظرفیت‌های موجود، مشکلات و چالش‌های مختلف منطقه سرویس‌دهی به این تعداد موارد بستری و سرپائی کار بزرگی است.

*تزریق نیروی جدید برای رفع کمبود تعداد پرستار

او با اشاره به کمبود نیروی پرستار نسبت به تخت در کشور در مقایسه با استانداردهای جهانی خاطرنشان کرد: جهت رفع کمبود پرستار در بیمارستانهای حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دولت مساعدت‌هایی داشته که تا پایان سال آزمون استخدامی برگزار می‌شود و با تزریق نیروی جدید کمبودها تا حدودی برطرف خواهد شد.

 قاسم زاده عنوان داشت:  کادر درمان بیمارستانهای منطقه با تمام نیرو  بیشتر از توان به صورت جهادی خدمت‌رسانی دارند و کوتاهی نخواهند داشت و مشکلی اگر باشد به صورت موردی بررسی و برطرف خواهد شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به پیگیریهای انجام شده در راستای افزایش بخشهای بیمارستان امام خمینی جیرفت گفت: با توجه به نیاز منطقه علیرغم کمبودها بخش ناباروری سطح ۲ و بخش مادران پرخطر با ۲۰ تختخواب فعال شده است، بخش شیمی درمانی هم تجهیز و آماده آغاز فعالیت است در کنار این موارد بخش سوختگی در حال راه اندازی است و بخشهای آی سی یو اطفال و بزرگسال هم به مجموعه اضافه خواهد شد.

* افزایش نیروی متخصص در بیمارستان‌های جنوبی

 قاسم‌زاده افزود: افزایش نیروی متخصص در بیمارستانهای منطقه در چند راستا در حال انجام است که افزایش استخدام پزشکان متخصص، جذب نیروی طرحی (که در این راستا سهم خوبی جذب کردیم) از جمله این موارد هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سایر بیمارستانهای منطقه در توسعه خدمات درمانی بیان داشت: بخش آی سی یو مخصوص نوزادان بیمارستان کاشانی جیرفت با شش  تخت کار خود را آغاز کرد که با توجه به سیاستها و دستورات کلان مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت نیازی مبرم بود و در آینده نزدیک با تامین تجهیزات و نیرو تعداد تختها افزایش خواهد یافت.

*مراحل پایانی ساخت آزمایشگاه بیمارستان کهنوج

قاسم‌زاده با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی بخشهای تالاسمی و دیالیز بیمارستان ۱۲فروردین کهنوج و مراحل پایانی ساخت آزمایشگاه این بیمارستان تصریح کرد: افتتاح زایشگاه بیمارستان رودبار، توسعه بخشهای بیمارستان قلعه گنج و … از جمله اقدامات سلامت در منطقه  هستند.

اوگفت: کمبود اولویت بندی شده و برای رفع آن راهکار داریم، مثلا کمبود پزشک متخصص با جذب هر چه بیشتر نیروی ضریب کا و تعهدی، افزایش انگیزه برای پزشکان خارج از بخش دولتی جهت فعالیت در مراکز دولتی و برای کادر پرستاری برگزاری آزمون استخدامی در حال پیگیری است تا کمبود نیرو تا حد امکان برطرف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 22
  • امروز: 25
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,694
  • ماه: 7,608
  • سال: 25,286