وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد. نیاز کشور به ایجاد ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1397

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد. نیاز کشور به ایجاد ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد، گفت: باید کشت محصولات پرآب‌بر را به گلخانه ببریم که برای این کار نیازمند ایجاد ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه جدید هستیم.

سیدجواد ساداتی‌نژاد جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ در آیین رونمایی از اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان قزوین، که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ چهار درصد اراضی کشاورزی کشور سنددار شدند و در ادامه از سال ۱۴۰۰ به بعد طبق برنامه‌ریزی دولت سیزدهم میزان سنددار شدن اراضی کشاورزی کشور به ۱۵ درصد افزایش یافت و ۱۱ درصد به میزان زمین‌های سنددار اضافه شد.

این مسئول بیان کرد: یکی از اولویت‌های وزرات جهاد کشاورزی صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی است تا مشکل کشاورزان برای دریافت تسهیلات مرتفع شده ضمن اینکه از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: سنددار کردن زمین‌های کشاورزی یک کار فراقوه‌ای است و با توجه به اهمیت این کار، قرارگاه صدور اسناد مالکیتی برای اراضی کشاورزی از آغاز کار دولت سیزدهم ایجاد شده و همانگونه که اعلام شد خروجی آن رشد قابل توجه سنددار شدن این اراضی در یک سال گذشته بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قوای مجریه و قضاییه و حمایت مجلس تا پایان کار دولت سیزدهم تمامی اراضی کشاورزی کشور صاحب سند تک‌برگی می‌شوند.

ساداتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مدرن‌ترین ابزار برای حمایت از کشاورزان، کشت قراردادی است، در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به طور آزمایشی کار کشت قراردادی را از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی آغاز کردیم و امروز در حوزه کشاورزی قراردادی از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عبور کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد، اظهار کرد: باید کشت محصولات پرآب‌بر را به گلخانه ببریم که برای این کار نیازمند ایجاد ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه جدید هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 17
  • امروز: 14
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,924
  • ماه: 7,562
  • سال: 25,126