رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان: کمتر از ۲ درصد حقوق دولتی به استان کرمان بازگشت داده شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1388

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان: کمتر از ۲ درصد حقوق دولتی به استان کرمان بازگشت داده شده است

 طبق اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، از حدود ۱۶۸۷ میلیارد تومانی که از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان کرمان باید بازگشت داده می شد تاکنون حدود ۲۰۸ میلیارد تومان آن محقق شده است.

مهدی حسینی‌نژاد در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: با لغو تفویض اختیار شورای معادن استان‌ها، امسال کرمان حدود 7000 میلیارد تومان ضرر کرده است.

او با اشاره به لزوم بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ها می گوید: تاکنون استان حدود ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به خزانه واریز کرده که از این عدد ۲۰۸ میلیارد تومان به کرمان بازگشت داده شده است.

به گفته حسینی نژاد، ماده ۴۳ درباره اختصاص یک درصد فروش معادن برای آلایندگی در مناطق همجوار معدن، قانون برنامه ششم توسعه باید در برنامه هفتم هم آورده شود و امسال میزان فروش معادن استان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که یک درصد آن عدد چشمگیری خواهد بود اما در قانون بودجه سقف گذاشته اند و سهم استان ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

طبق اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، از ابتدای سال تاکنون ۲۲۸ میلیارد تومان به استان کرمان از بابت یک درصد فروش معادن بازگشت داده شده است.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از عدم تبعیت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی از انتقال گردش مالی آن به کرمان، تاکید کرد: حتی ۲۰ درصد پول‌های این شرکت‌ها در بانک‌های استان نیست و تنها راهکار استیضاح وزیر صمت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 126
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,361
  • ماه: 7,514
  • سال: 24,998