کرمان پایلوت کهکشان صنایع دستی شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1405

کرمان پایلوت کهکشان صنایع دستی شد

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای طرح کهکشان تعاونی‌ها ١٣٥٠ میلیارد تومان بودجه توسط دولت تخصیص یافته است.

مجتبی مصباح در دیدار مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اجرایی شدن طرح کهکشان در تعاونی‌های استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان ٢٩٤ تعاونی وجود دارد که از این تعداد ٢١٣ تعاونی فعال است و برای فعال کردن بقیه تعاونی‌ها تصمیم داریم از طرح کهکشان استفاده کنیم.

او عنوان کرد: طرح کهکشان در تعاونی‌های کشور به‌صورت یک زنجیره برای اتصال صفر تا صد فعالیت اقتصادی است و استان کرمان در این طرح پایلوت صنایع دستی کشور انتخاب شده است.

 مصباح تصریح کرد: باید تلاش کنیم تعداد تعاونی‌هایی که در استان غیر‌فعال هستند فعال شوند و بتوانند در بحث طرح کهکشان یک اقدام موثر و گام بزرگی بردارند چراکه تعاونی‌ها در اقتصاد کشور تاثیر مستقیم و مثبتی دارند.

مصباح خاطرنشان کرد: دولت با تخصیص ١٣٥٠میلیارد تومان بودجه حمایت خود را در زمینه پرداخت و افزایش تسهیلات طرح کهکشان کشور انجام داده است.

 مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: این طرح برای استان کرمان یک فرصت استثنایی به حساب می‌آید و بهترین زمینه فعالیت برای استان کرمان صنایع دستی است، چرا که صنایع دستی استان حرف‌های زیادی در کشور و حتی در دنیا دارند.

مصباح تاکید کرد: با تقویت و افزایش بودجه مالی می‌توان تاثیر بسزایی در جهت اشتغال و بهبود اقتصاد استان ایجاد کرد.

او افزود: طرح کهکشان یک بستر و سازگاری برای تعاونی‌های استان است و‌ موضوع صنایع دستی وقتی در آن بستر قرار بگیرد می‌تواند کمک شایانی در جهت پویا شدن تعاونی‌های غیر فعال کند و در نهایت افزایش پیشرفت اقتصادی استان را به همراه داشته باشد.

 مصباح ادامه داد: ما در اتاق تعاونی‌های استان نسبت به وجود پتانسیل‌های موجود ضعیف هستیم و باید برای جلوگیری از این مشکل بعد از برگزاری مجمع اتاق تعاون، شرکت تعاونی‌ها به‌روزرسانی شوند و تعاونی‌های غیر فعال حذف و به جای آنها تعاونی‌های فعال و با انگیزه جایگزین شوند تا اتاق تعاون استان پویا و فعال شود.

سهم تعاونی‌های کرمان در اقتصاد بیشتر شود

 در این دیدار حسین مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: در بحث تعاونی‌ها سهم استان کرمان وضعیت خوبی ندارد و باید تلاش کرد سهم تعاونی‌ها در اقتصاد بیشتر شود.

او عنوان کرد: در طرح کهکشان دولت با پشتکار و تعیین بودجه خاص یک قدم موثر برای کمک به اقتصاد کشور که سهم قابل توجهی در آن تعاونی‌ها دارند ، برداشته است.

 مهرابی افزود: باید در بحث صنایع دستی استان یک بودجه خاص برای صنایع دستی استان تخصیص داده شود تا بتوان از صنایع دستی استان حمایت بیشتر و گسترده‌تری انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: در صنایع دستی باید از صنایع دستی شاخص و قابل رشد استفاده شود و همچنین نقاط ضعف و قوت شناسایی شوند.

مهرابی با اشاره به اینکه باید اتاق تعاون کرمان فعال‌تر شود، ادامه داد: در تعاونی‌های شهرهای استان به‌دلیل اینکه ظرفیت‌های خوبی مانند گلیم و فولاد و دیگر موارد وجود دارد باید سهم تعاون بیشتر دیده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 46
  • امروز: 11
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,292
  • ماه: 7,782
  • سال: 26,404