امام جمعه جیرفت: دستگاه قضایی ترک فعل مدیران را بیش از این رصد کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1414

امام جمعه جیرفت: دستگاه قضایی ترک فعل مدیران را بیش از این رصد کند

امام جمعه جیرفت از ترک فعل مدیران اجرایی به عنوان خسارات جبران ناپذیر به بدنه جامعه و مردم یاد کرد و برخورد جدی با مدیران خلافکار را خواستار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در آیین معارفه و تکریم دادستان عمومی و انقلاب جیرفت با تبریک فرا رسیدن ایام فرخنده دهه فجر و ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود حضرت امام راحل گفت: قضات نهایت سعی و تلاش خود را برای اجرای عدالت در دستور کار دارند و از طرفی کار قضاوت سخت است که اقدامات این قشر قابل لمس نیستند. ضمن اینکه کسانی به محاکم قضایی مراجعه می کنند همه راضی نیستند اما در مجموع قضات با عدالت با نارضایتی‌های طبیعی برخورد می‌کنند.

او رضایت عمومی از دستگاه قضایی را ستودنی دانست و افزود: دستگاه قضایی در جنوب و شهرستان جیرفت خوش درخشیده و قاطع و با بصیرت عمل کردند و در  شوراهای تامین، فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور دستگاه قضایی موفق عمل شده است.

امام جمعه جیرفت سابقه کاری و تجربه را از دیگر مولفه های مورد نیاز در امر قضاوت عنوان و اظهار کرد: ترک فعل برخی از مسئولان با اهمال و سهل انگاری خسارات غیرقابل جبران را بر کشور و مردم تحمیل کرده که انتظار است بر ترک فعل ها بیش از گذشته نظارت کنند که جزو  مطالبات خاص مردم است.

دستگاه قضایی با مدیران متخلف برخورد کند

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدا گفت: خدمتگزاری به مردم یک هدیه الهی است و آنچه لازمه حیات بشریت است و همه به آن نیاز دارند امنیت است که در سایه خون شهدا و  رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب طرح‌ریزی شده و امنیت استان کرمان و کشور ستودنی است.

او مطالبه رهبری را تحول و تعالی دستگاه قضایی عنوان و خاطرنشان: دستگاه قضایی در حاکمیت انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و مبارزه با فساد و معرفی مدیران فاسد جزء وظایف دستگاه قضایی و مردم است لذا برخورد قاطع با مدیران خلافکار باعث می‌شود اعتماد اجتماعی بالا رود و صبر سرلوحه دستگاه قضایی است.

بلندنظر گفت: در این راستا وظیفه دادستان حائز اهمیت است و پاسداری از قانون در همه ابعاد بر عهده دادستان است و دادستان باید پناهگاه مظلومان باشد و ناظر بر اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس شورای تامین شهرستان جیرفت وظیفه دستگاه قضایی را برقراری عدالت دانست و گفت: مردم قضات برجسته ای در قضاوت عملکرد مدیران هستند لذا باید با صداقت با مردم برخورد شود.

او از تعامل بین شورای تامین و ائمه جمعه ابراز خرسندی کرد که زمینه توسعه را فراهم کرده‌اند.

فرماندار جیرفت انعطاف‌پذیری در عدالت را  با حفظ اقتدار مورد تاکید قرار داد و افزود: یادمان باشد مردم همه را به خوبی قضاوت خواهند کرد.

در ادامه اصغر مختاری رئیس دادگستری جیرفت با محکوم کردن اهانت به مقدسات گفت‌: دشمنان بدانند قرآن و اسلام بیش از هر زمانی پرفروغ تر است.

او معیار و سنجش ارزیابی هر مدیری را  عملکردش عنوان کرد و افزود: نگاه تیزبینانه مردم و رضایت خداوند در کارنامه های مدیران موثر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 127
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,037
  • ماه: 7,675
  • سال: 25,239