اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان خبر داد؛ کلنگ‌زنی پل ورودی مردهک عنبرآباد و تقاطع غیر‌همسطح ملک‌آباد جیرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1796

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان خبر داد؛ کلنگ‌زنی پل ورودی مردهک عنبرآباد و تقاطع غیر‌همسطح ملک‌آباد جیرفت
عملیات احداث پل مردهک در شهرستان عنبرآباد با حضور نماینده مجلس و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان آغاز شد تا ۴۰ هزار نفر بعد از ساخت این پل از آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل راهداری و و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: اکنون شاهد آغاز عملیات احداث پل در ورودی شهر مردهک هستیم و اجرای این عملیات بعد از ۲سال توسط راهداری پیگیری می شد اما تلاش‌ها برای آغاز طرح بی‌نتیجه می‌ماند.
مجتبی محمودی افزود: نماینده مجلس اعتباراتی که در اختیار دارد را به این طرح آورد که اعتبارات استانی محسوب می‌شود اما در بخش اعتبارات ملی با وجود پیگیری‌ها ما نتوانستیم کاری از پیش ببریم که با پیگیری نماینده این اعتبار هم اختصاص یافت و شاهد آغاز طرح هستیم.
او با بیان اینکه این طرح با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و قرارداد ۲۴ ماه آغاز شده است افزود: این پل با عرض ۱۱.۴۰ متر دارای سه دهانه ۱۰ متر و ۲ پیاده رو یک و نیم متری است.
محمودی با اشاره به اینکه در شهرستان عنبرآباد یک طرح مهم دیگر هم در حال اجرا است که برای جنوب استان هم مهم است ادامه داد: این طرح محور نرگسان است که مدت زیادی تعطیل شده بود که با سه قرارداد در حال انجام است و به زودی ۶ کیلومتر آن به بهره برداری می رسد.
نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در آیین آغاز ساخت این پل گفت: پل ورودی شهر مردهک، جبالبارز جنوبی را به جیرفت و عنبرآباد وصل می‌کند و جای یک پل فلزی کوچک را می‌گیرد.
بهنام سعیدی افزود: از مدیرکل راهداری و پیمانکار می‌خواهیم در ساخت این پل تسریع کنند و پیگیر تامین اعتبارات ملی این طرح شوند.
*آغاز ساخت تقاطع غیر‌همسطح ملک آباد در جیرفت
طرح تقاطع غیر همسطح ملک‌آباد در محور جیرفت – میانچیل در انتهای پل دوم هلیل یکی دیگر از طرح‌هایی بود که در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان کلنگ احداث آن به زمین زده شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: این مسیر یک تقاطع پرتصادف و پرحادثه بود که ساخت تقاطع غیر همسطح برای آن ضروری بود، بنابراین این طرح با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال طی مدت ۱۸ ماه به بهر‌ برداری می‌رسد.
محمودی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ کیلومتر راه روستایی در جیرفت احداث کردیم، در سال گذشته هم ۴۲ کیلومتر و در نیمه نخست امسال هم حدود ۲۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان احداث کردیم.
او اضافه کرد: جیرفت در زمینه درصد برخورداری راه های روستایی رتبه آخر را در جنوب استان دارد اما به میزان سه برابر قبل کار انجام دادیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب هم هنوز فاصله داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 9
  • دیروز: 91
  • هفته: 833
  • ماه: 6,300
  • سال: 53,853