در تجمع بازنشستگان صندوق ملی مس مطرح شد. گلایه بازنشستگان از مدیران سابق صندوق مس

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1418

در تجمع بازنشستگان صندوق ملی مس مطرح شد. گلایه بازنشستگان از مدیران سابق صندوق مس

بازنشستگان صندوق ملی مس به علت تحقق نیافتن خواست‌هایشان بار دیگر دست به اعتراض مقابل صندوق بازنشستگی مس زدند  تا صدای خودشان را به گوش مسئولین برسانند. قرار گرفتن صندوق ملی مس بازنشستگان زیر نظر شورای عالی رفاه دلیل این اعتراضات و تجمعات است. یکی از اعضای این صندوق می‌گوید: این صندوق ۴۰ سال است که روی پای خودش ایستاده و نباید در کنار صندوق ورشکسته قرار بگیرد

او با اشاره به اینکه این صندوق صد درصد خصوصی است، ادامه داد: سرمایه این صندوق نیز از محل کسورات بازنشستگی در زمان فعالیت از حقوق ما کسر شده است و باید از محل درآمد این صندوق صرف بازنشستگان شود.

عضو مجمع نمایندگان صندوق بازنشستگی مس در کرمان ادامه داد: هیچ کدام از اعضای صندوق راضی نیستند که این مصوبه اجرا شود و صندوق زیر نظر شورای عالی رفاه قرار گیرد. این صندوق تاکنون هیچ کمکی از دولت نگرفته و در حال حاضر نیست مایل به کمک گرفتن از سمت دولت نیست.

به گفته او در شهرهای دیگر در تجمعات خود از دولت کمک می‌خواهد در صورتی که این صندوق تاکنون از سمت دولت دریافت نکرده و اعضای راضی به کمک کردن دولت نیستند.

در تجمع قبلی بازنشستگان این صندوق، دبیر صندوق بازنشستگان به کرمان‌نو گفت: این مصوبه از ۳ طریق در حال پیگیری است.اول دیوان عدالت اداری که دستور موقت توقف آن گرفته شده است و الان ما منتظر رای بدوی دیوان عدالت اداری هستیم.

او ادامه داد: راه دوم، از طریق کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی نیز در حال پیگیری است. امکان دارد که این پرونده برگشت شود به مجلس شورای اسلامی که این کمیسیون در این رابطه نظر خود را اعلام کند. که رای این کمیسیون هم موافق با کانون است و راه سوم که درحال پیگیری آن هستیم از طریق نهاد ریاست جمهوری است.

اما به گفته عضو این صندوق بعد از گذشت ۲۱ روز از تجمع قبلی هیچ کدام از ۳ راه هنوز به نتیجه نرسیده و اقدام عملی در این رابطه صورت نگرفته و بازنشستگان این صندوق همچنان در نگرانی این مصوبه هستند.

به گفته این عضو صندوق بیشتر نگرانی‌ها از بابت رای دیوان عدالت اداری است.

او ادامه داد: تمام نامه‌نگاری‌ها به نهاد رهبری و دفتر ریاست جمهوری صورت گرفته، حتی با رئیس مجلس نیز در این رابطه صحبت و گفت و گو شده که قول بررسی پرونده و مساعدت را به ما دادند.

برخی از تجمع‌کنندگان معتقدند مدیران سابق صندوق و شرکت ملی مس نباید اجازه می‌دادند کار به اینجا برسد. در این زمینه نماینده‌های رفسنجان و شهربابک هم منفعل عمل کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 27
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,262
  • ماه: 7,415
  • سال: 24,899