در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث فرهنگی کشور؛ قلعه گنج ۲ تندیس افتخار در حوزه گردشگری و صنایع دستی را کسب کرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1423

در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث فرهنگی کشور؛ قلعه گنج ۲ تندیس افتخار در حوزه گردشگری و صنایع دستی را کسب کرد

 حصیربافی از قدیمی‌ترین صنایع دستی و کهن ترین هنر در جنوب کرمان است که با تلاش مردم هنرمند قلعه گنج، این هنر اصیل و ریشه‌دار اکنون جنوب کرمان و خصوصا شهرستان قلعه گنج را به یکی از قطب های تولید صنایع دستی حصیری تبدیل کرده است. صنایع دستی حصیری به عنوان یک فعالیت اقتصادی در قلعه گنج توانسته است زمینه اشتغال فراوانی را ایجاد کند به طوری که اکنون بخش زیادی از مردم این منطقه به کار حصیربافی مشغولند و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

در سال۹۳ ورود بنیاد مستضعفان به قلعه‌گنج به عنوان شهر پایلوت اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی به منظور رفع محرومیت با برنامه های مختلف توانمندسازی جوامع روستایی نقش زیادی در ایجاد بازار فروش و رواج هر چه بیشتر این هنر اصیل در منطقه داشت. ماحصل توانمندسازی مردم قلعه گنج در حوزه صنایع دستی حصیری افتخارات زیادی برای جنوب کرمان به همراه داشته است.

کمال الدین ضیاءکمالی نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان، ضمن تبریک به مردم جنوب کرمان خصوصا مردم پرتلاش شهرستان قلعه گنج، گفت: در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور که در تاریخ ۲۰ بهمن در تهران برگزار شد، شهرستان قلعه گنج توانست با کسب تندیس افتخار و لوح تقدیر در هر دو حوزه صنایع دستی و گردشگری رویدادی بزرگ و پرافتخار برای جنوب کرمان رقم بزند که مرهون تلاش و زحمت مردم هنرمند این دیار است.

ضیاءکمالی خاطرنشان کرد: شهرستان قلعه‌گنج تنها شهرستانی در کشور است که توانست دو تندیس افتخار در دو حوزه صنایع دستی و گردشگری کسب کند.

 او حضور بنیاد مستضعفان در قلعه گنج و ایجاد هتل کپری با ساختار فرهنگی منطقه و معماری بومی به عنوان اولین هتل کپری در ایران و جهان را نقطه عطفی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی به قلعه‌گنج عنوان کرد و افزود: بدون شک وجود هتل کپری قلعه‌گنج به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش زیادی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته است.

ضیاءکمالی گفت: جذب گردشگر و آشنایی با صنایع دستی حصیری منطقه را عاملی برای توانمندی هر چه بیشتر تولید‌کنندگان حصیر باف دانست و افزود: در این راستا ره‌آورد تلاش خانم اکرم قلندری، مدیر داخلی هتل کپری بعنوان کارآفرین نمونه صنایع دستی و همچنین آقای محمدجواد جهان‌پور، مدیریت هتل کپری بعنوان کارآفرین نمونه گردشگری افتخار بزرگی برای جنوب و شهرستان قلعه‌گنج است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 27
  • امروز: 16
  • دیروز: 138
  • هفته: 1,698
  • ماه: 8,124
  • سال: 28,091