مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب: توزیع اعتبارات در جنوب کرمان عادلانه شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1424

مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب: توزیع اعتبارات در جنوب کرمان عادلانه شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: تمرکز اعتبارات را از جیرفت برداشته و به صورت عادلانه در دیگر شهرهای جنوب کرمان هم توزیع کردیم.

بهرام مسلمی مهنی اظهار کرد: جدول ١٧ اعتبارات، یک نگاه کلی دارد که اعتبارات را به مردم واگذار می کند اما در دوره های قبلی عدالت فرهنگی رعایت نشده بود و پنج شهر جنوبی محروم مانده بودند و تمام اعتبارات در جیرفت تمرکز داشت.

او ادامه داد: موسساتی را مشخص کردیم و یک میلیارد و ٨٥٠ میلیون به بخش‌های جنوبی منتقل کردیم و در حال حاضر هم به شدت پیگیر موسساتی هستیم که کار نکردند.

مدیرکل فرهنگ جنوب کرمان اضافه کرد: به‌دلیل بدهی‌های قبلی اداره، مشکلات زیادی در فعالیت‌ها داشتیم اکنون بدهی‌ها را به حداقل رساندیم و تا پایان سال نه تنها هیچ بدهی نخواهیم داشت بلکه نوید اتفاقات بهتر را در سال آینده می‌دهیم.

مسلمی یادآور شد: به دلیل بدهی‌ها در نحوه برگزاری و تخصیص اعتبارات دچار مشکلات بودیم اما اداره کل در کنار برگزار کنندگان بود و نهایت تلاش خود را کردیم که جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری به بهترین نحو برگزار شود.

او با اشاره به اینکه در بخش زیرساخت‌های فیزیکی خبرهای خوبی را در خصوص فرهنگسرای شهر جیرفت داریم یادآور شد: در بحث زیرساخت های جنوب کرمان، به‌ویژه مجتمع قلعه گنج اعتبارات جذب شده و پیمانکار این مجتمع نیز تعیین شده و به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

مسلمی با بیان اینکه نقش هنرهای تجسمی در هویت سازی اساسی و بی بدیل است ادامه داد: اگر جامعه قرار باشد روحی داشته باشد،هنرمندان و معماران آن را می‌دمند.

او با بیان اینکه ما از کاری که تاکنون در این حوزه اتفاق افتاده قانع نیستیم اضافه کرد: اما در حوزه تئاتر، موسیقی و قرآن نقش برجسته‌ای داشته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: طی یک سال اخیر بیش از ٣٠٠ رویداد را در جنوب کرمان از جیرفت وساردوییه تا محروم‌ترین نقاط جنوب داشته‌ایم و امروز به همه دوستان قول می‌دهم اولویت سال آینده ما برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی با تمام قدرت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 119
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,776
  • ماه: 7,888
  • سال: 25,629