قفل زمین طرح نهضت ملی در کرمان باز نشد. متقاضیان می‌توانند به شهرهای اقماری اطراف کرمان بروند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1427

قفل زمین طرح نهضت ملی در کرمان باز نشد. متقاضیان می‌توانند به شهرهای اقماری اطراف کرمان بروند

در جلسه شورای مسکن موضوع تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کرمان مطرح شد. استاندار درباره تامین زیرساخت‌های اراضی نهضت ملی مسکن گفت: تا ۲ هفته آینده جلسه مشترک با دستگاه‌های زیربنایی برگزار و کار جمع‌بندی شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در جلسه شورای مسکن استان کرمان گفت: ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در کرمان وجود دارند و به دلیل مشکل زمین، هفته قبل وزیر دستور داد که در مورد کرمان اگر متقاضیانی تمایل به شهرهای اقماری اطراف کرمان(مانند جوپار و …) داشته باشند، زمین در اختیار قرار گیرد.

رضا حافظی اظهار کرد: در شمال استان کرمان ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ نفر برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن بوده که تاکنون ۱۸۵ هزار و ۲۵۶ نفر ثبت نامی داریم، ۴۴ هزار و ۵۵۱ نفر تایید نهایی شده و ۱۲ هزار و ۵۶۸ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

او افزود: ۱۸ هزار و ۸۶۲ نفر از متقاضیان در شمال استان کرمان افتتاح حساب نموده، ۱۳ هزار و ۲۴۲ نفر واریز وجه داشته و ۱۲ هزار و ۹۳۵ نفر از متقاضیان به پروژه‌ها معرفی شده‌اند.

حافظی با بیان اینکه آمار بیان شده مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شامل کرمان، سیرجان، بم و رفسنجان است، گفت: در کرمان وضعیت بحرانی در بحث زمین داریم و بیش از ۷۱ هزار نفر ثبت نامی داشتیم که ۳۱۶۸ نفر واریز وجه داشته و ۳۰۴۵ نفر به پروژه معرفی شده‌اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: ۲۱ هزار و ۷۹۶ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در کرمان تائید نهایی شده اما کمبود زمین داریم.

او افزود: در سیرجان هم ۶۲۰۵ نفر تایید نهایی و ۳۹۳۴ نفر واریز وجه انجام داده‌اند و برای مابقی تامین زمین انجام شده و در این شهر وضعیت سر به سر است.

حافظی بیان کرد: در رفسنجان ۱۳۵۹ نفر از ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن تائید نهایی و ۵۲ نفر به پروژه معرفی شده‌اند و در این شهر کمبود زمین داریم. البته طرح جامع رفسنجان در دست تهیه است و تا پایان امسال با الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به طرح جامع، مشکل زمین در رفسنجان حل می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در بم نیز ۲۱۵۷ نفر به پروژه معرفی شده و در این شهر نیز فعلا به تعداد ۳۵۹۳ نفر مشکلی در زمین نخواهیم داشت و برای واجدین شرایط دیگر باید زمین به صورت ویژه دیده شود.

او افزود: در ۶۱ شهر دیگر شمال استان (شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت) ۱۱ هزار و ۵۹۸ متقاضی نهضت ملی مسکن تائید نهایی و ۳۷۹۴ نفر واریز وجه داشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر به پروژه معرفی شده‌اند؛ در برخی جاها بیش از نیاز زمین وجود دارد و در برخی شهرها کمبود زمین داریم که مشکل در حال رفع شدن است.

حافظی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی در کرمان وجود دارند و به دلیل مشکل زمین، هفته قبل وزیر دستور داد که در مورد کرمان اگر متقاضیانی تمایل به شهرهای اقماری اطراف کرمان (مانند جوپار و …) داشته باشند، زمین در اختیار قرار گیرد.

سید‌مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: ۱۵۲۶ هکتار زمین داخل محدوده شهر کرمان متعلق به دستگاه‌های دولتی وجود دارد که مشکل تامین آب ندارند و بیش از ۶۰۰ هکتار اراضی مستعد الحاق به محدوده هستند و باید تغییر کاربری دهند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: شهر کرمان از هیچ طرفی امکان توسعه ندارد و باید از اراضی موجود استفاده شود.

او درباره تامین زیرساخت‌های اراضی نهضت ملی مسکن عنوان کرد: تا ۲ هفته آینده جلسه مشترک با دستگاه‌های زیربنایی برگزار و کار جمع‌بندی شود.

فداکار تصریح کرد: نهادها و شرکت‌هایی که توان ساخت مسکن برای نیروهای خود را دارند، زمین در اختیار بگذارید تا بسازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 227
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,462
  • ماه: 7,615
  • سال: 25,099