رئیس‌ پلیس‌راه شمال استان کرمان: تعداد دوربین‌های ثبت تخلف جوابگوی پهناوری استان نیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1753

رئیس‌ پلیس‌راه شمال استان کرمان: تعداد دوربین‌های ثبت تخلف جوابگوی پهناوری استان نیست
تجهیزات هوشمند ترافیکی تاثیر خود را بر کاهش آمار تصادفات، جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز و کنترل ترافیک ثابت‌ کرده‌اند اما به گفتۀ رئیس‌ پلیس‌راه شمال استان کرمان، تعداد دوربین‌های جاده‌ای ثبت تخلفات در استان با توجه به پهناوری کرمان بسیار کم است.
سرهنگ رضا رضایی در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگار فردای‌کرمان تاکید کرد: «با توجه به طول راه‌ها در برخی از محورها و بعضی ساعات شبانه‌روز، امکان حضور پلیس وجود ندارد، بنابراین جاده‌ها باید به‌صورت هوشمند و از طریق دوربین‌ کنترل شوند».
به گزارش فردای‌کرمان، وی در ادامه با بیان این‌که تصادفات در استان کرمان بالا نیست و در ایام نوروز سال‌جاری هم ۳۷ درصد کاهش تلفات داشتیم، یادآور شد: «کرمان از استان‌هایی است که همیشه فراوانی تصادفات دارد».
رضایی توضیح داد: «کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و خراسان، چهار استانی هستند که همیشه فراوانی تصادف در آن‌ها از سایر استان‌ها بالاتر است اما تلفات تصادفات در کرمان در حال حاضر کاهشی است».
تاثیر مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی بر کاهش تصادفات
فرمانده انتظامی استان کرمان نیز با اشاره به پهناور بودن استان احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی را در کاهش حوادث رانندگی موثر دانست و گفت: «کرمان در جایی قرار گرفته که محل عبور زائران امام رضا (ع) است و کسانی هم که قصد مسافرت به دریا و رفتن به خلیج‌فارس را دارند نیز از کرمان عبور می‌کنند».
سردار ناصر فرشید ادامه داد: «متاسفانه تعداد مجتمع‌های بین‌راهی در استان کرمان با توجه به طول راه‌های استان بسیار کم است».
او با تاکید بر تاثیر مجتمع‌های بین‌راهی بر کاهش تصادفات، افزود: «چندی پیش در یک پارکینگ یک سیاه‌چادر برپا شد تا به مسافرین چای بدهند و این کار سبب شد تصادفات در آن محوطه کاهش یابد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :