نماینده حفظ نباتات کشور: ۳ سم جدید برای کنترل آفت پسیل پسته در مرحله تایید نهایی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1432

نماینده حفظ نباتات کشور: ۳ سم جدید برای کنترل آفت پسیل پسته در مرحله تایید نهایی است

عسکری با اشاره به اهمیت مصرف آفت کش‌های مجاز گفت: هم اکنون ۳ مورد سم جدید برای کنترل آفت پسیل پسته در مراحل تایید و ثبت نهایی است. جلسه ارزیابی کیفیت سموم کشاورزی با حضور عسگری معاونت دفتر آفت کش‌های کل کشور و مدیر حفظ نباتات استان کرمان در سالن پیامبر اعظم فرمانداری انار برگزار شد.

عسکری، نماینده حفظ نباتات کشور، استفاده از تجربیات ۳۰ ساله کشاورزان به همراه دستاورد‌های علمی در عرصه کشاورزی را در مدیریت تلفیقی و اصولی آفات حائز اهمیت دانست.

او با اشاره به تغییرات شدید آب و هوا و اقلیم و مساعد شدن شرایط برای افزایش نسل آفت و ضعیف شدن گیاه در مقابل آفات بیان داشت: کاربرد بعضی از کود‌ها و تقویت درختان می‌تواند به کنترل آفت کمک کند.

عسکری به کاهش میزان حد مجاز باقیمانده سموم و آفت کش‌ها مطابق با استاندارد‌های اتحادیه اروپا هشدار داد و گفت: مصرف آفت کش‌های مجاز و باقی مانده سم در محصول پسته و سلامت محصول پسته در صادرات و بازار جهانی بسیار حائز اهمیت است و هم اکنون ۳ مورد سم جدید برای کنترل آفت پسیل پسته در مراحل تایید و ثبت نهایی می‌باشد.

او با بیان اینکه تمام تلاش و همت خود را در افزایش کیفیت و کارایی و کاربرد سموم خواهیم داشت و کمبود‌ها را جبران خواهیم کرد، به کشاورزان گفت: برای شکایت از سموم مصرفی دارای مشکل، مدارک و مستندات، شامل: قوطی سم، فاکتور به همراه تاریخ، شماره بچ سم و مهر و امضا و گزارش کارشناسی بایستی موجود باشد.

گرجی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار در این جلسه، تاریخچه‌ای از مصرف سموم شیمیایی در باغات پسته و مشکلات کنترل آفت کلیدی پسیل پسته و مقاومت آن در برابر سموم شیمیایی در سال‌های گذشته بیان داشت.

او میانگین تاثیر سموم استفاده شده در باغات طی پارسال را ذکر کرد و افزود: استفاده از گوگرد با مواد همواره بیشترین تاثیر و دوام را روی آفت داشت و استفاده از گوگرد با محدودیت‌های زیادی روبه رو است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 181
  • امروز: 33
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,336
  • ماه: 7,789
  • سال: 26,208