قراردادهای کارخانه روغن نباتی گلناز ثبات شغلی ندارند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1236

قراردادهای کارخانه روغن نباتی گلناز ثبات شغلی ندارند

مدیر تولید کارخانه گلناز کرمان می گوید: یکی از مشکلاتی که کارخانه گلناز همیشه با آن درگیر بوده است و مورد اعتراض کارگران ان  نیز بوده عدم اجرای  قراردادهایی است که در ان ثبات شغلی وجود داشته باشد.

به گزارش  راه آرمان  به منظور بررسی روند تولید کارخانه روغن نباتی گلناز تور رسانه ای بازدید از این کارخانه با همکاری بسیج کارگری و بسیج رسانه استان راه اندازی شد.

وحید سیفی مدیر تولید کارخانه گلناز کرمان در جمع اصحاب رسانه از عملکرد قابل قبول این واحد تولیدی خبر داد و گفت: از سال 99 بعد از دو اتش سوزی بزرگ در این واحد تولید برادرعلیجانی کارخانه پردردسر و مشکل دارگناز را خرید.

وی افزود:کارخانه گلنازمانند دیگر کارخانه های صنعتی غذایی مشمول  قانون کار کارخانه جات فصلی است که این یعنی قراردادهای یک ماهه و حتی روز مزدی ابته شاید این قوانین خیلی بد هم نباشند اما کارخانه گلناز که مرتب محصول تولید می کند چه د رفصل و چه در غیر فصل د رحال خرید مواد اولیه است به نظر باید در قوانین کار مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارخانه گلناز بزرگترین  واحد صنعتی تصفیه و بسته بندی  با ظرفیت هزار تن در روز است، گفت: بر پایه دانش بنیان یک نوع روغن خاصی برای صنایع مختلف را تولید کرده ایم.

مدیر تولید کارخانه گلناز تاکید کرد: در سال ۹۷ کلا ۱۴هزار تن روغن داشت، در حالی که آخرین رکورد تولید ما در سال ۱۴۰۰ میزان۴۱ هزار تن بوده است و هم اکنون نیز توان تولید ماهیانه ۳۰ هزارتن روغن را داریم.

وحید سیفی سرمایه در گردش را مشکل اصلی این واحد تولیدی دانست و گفت: خرید روغن اکنون به صورت آزاد است بنابراین برای تولید باید حتما محصول قبل را بفروشیم که البته الان بازار کشش خرید ندارد و ما مجبور به دخیره سازی هستیم.

مدیر تولید گلناز تعداد فعلی کارگرانی که  به صورت مستقیم  با وی کار می کنند را ۳۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: کارگران فعلی شامل  قانون افزایش ۵۷ درصد حقوق شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 25
  • امروز: 45
  • دیروز: 328
  • هفته: 2,254
  • ماه: 6,039
  • سال: 22,221