تنها مدرسه اوتیسم در کرمان با ۳۵ دانش آموز

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1445

تنها مدرسه اوتیسم در کرمان با ۳۵ دانش آموز

مدیر مدرسه اوتیسم در کرمان گفت: ساختمان مدرسه اختصاصی اوتیسم شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد.

سیدکمال الدین موسوی مدیر تنها مدرسه اوتیسم در کرمان گفت: مدرسه اختصاصی اوتیسم کرمان ۳۵ دانش آموز با طیف‌های مختلف اوتیسم دارد.

او افزود: این بچه‌ها در رنج‌های سنی مختلف بوده و بعد از سنجش تحصیلی و تمایز آن با کودکان کم توان ذهنی به این مرکز آمده اند.

موسوی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی کم توان ذهنی و کودکان اوتیسم باهم اشتباه گرفته می‌شوند، تصریح کرد: در سنوات گذشته و حتی امسال کتاب‌های کودکان کم توان ذهنی را در برای بچه‌های طیف اوتیسم تدریس می‌کنند که به سبب رنگ‌ها وطرح‌های خاصی که در این کتاب‌ها وجود دارد، کودکان اوتیسمی دچار اختلال بیشتر شده و برخی بهم می‌ریزند.

او بیان کرد: بچه‌های طیف اوتیسم به نور و رنگ و صدای زیاد حساس بوده ودیر ارتباط می‌گیرند و از سویی نیاز به توجه زیاد دارند.

مدیر مدرسه اختصاصی اوتیسم کرمان گفت: از امروز که روز جهانی اوتیسم است، مدت یک ماه از امروز آگاه سازی درخصوص شناخت اوتیسم و نحوه ارتباط با این افراد است.

موسوی افزود: قرار است مدرسه اختصاصی اوتیسم در شهریور ماه تحویل داده شود که در طراحی این مدرسه ضمن توجه به رنگ و شکل اتاق‌ها از استخر شنا ومکان‌های مناسب با آموزش این کودکان استفاده شده و عایق صدا و نور کافی نیز در کلاس‌های درس وجود دارد.

او گفت: سه عنصر آب، آتش و خاک برای این کودکان مهم هستند و ارتباط با این عناصر بعضا حال این بچه‌ها را بهتر می‌کند، نوعی شن مخصوص نیز قرار است از بابلسر برای این کودکان در مدرسه جدید اختصاص یابد که خوشبختانه با کمک خیرین اختصاص خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 73
  • امروز: 11
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,412
  • ماه: 7,822
  • سال: 25,855