مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان: لزوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در بالادست شهر‌ها

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1450

مدیر کل منابع طبیعی جنوب کرمان: لزوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در بالادست شهر‌ها

رحیمی‌نیا بر برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌ها‌ی آبخیزداری و آبخوان‌داری در بالادست شهرجیرفت با هدف کنترل سیلاب ورودی به شهر تأکیدکرد.

قاسم رحیمی‌نیا مدیر کل منابع طبیعی جنوب‌کرمان در حاشیه بازدید از پروژه‌ها‌ی آبخیزداری و آبخوانداری در بالادست شهر جیرفت با اشاره به بارندگی‌های سیل آسای هفته‌های اخیر در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت به بیان اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری پرداخت و گفت: درحال حاضر باید بیش از هر زمان دیگر با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، در حوزه‌های آبخیز مشرف به شهر‌ها و روستا‌ها و حوزه‌های آبخیز بالادست، اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل صورت بگیرد.

او افزود: ۲۰ حوزه آبخیز بالادست شهر‌ها و روستا‌های جنوب استان شناسایی شده که با تخصیص اعتبار عملیات آبخیزداری آن اجرا می‌شود.

رحیمی‌نیا، سطح حوزه‌های آبخیز جنوب‌کرمان را سه میلیون و ۶۰۰هزار هکتار بیان‌کرد و گفت: از مجموع این حوزه‌ها، مطالعات آبخیزداری حدود ۸۰۰هزار هکتار آن انجام شده است و در ۵۵۰هزار هکتار آن نیز عملیات آبخیزداری انجام شده و یا در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه سرلوحه کار ما در منابع طبیعی مشارکت است، تصریح کرد: از هرگونه مشارکت در اجرای طرح و پروژه در حوزه عمرانی و منابع طبیعی استقبال می‌کنیم.

او افزود: اعم اقدامات در حوزه‌های آبخیزداری،جنگل، حفاظتی و حمایتی، آموزشی و ترویجی و پروژه‌هایی که در مجموعه منابع طبیعی اجرایی می‌شود در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است.

فرماندار جیرفت نیز ضمن تقدیر از اقدامات موثر مجموعه اداره کل منابع طبیعی در سطح حوزه‌های آبخیز این شهرستان، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری را در کنترل رسوب،جلوگیری از فرسایش و فقیرشدن اراضی،تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر و خسارت ناشی از آن موثر دانست.

احمد بلندنظر ضمن تاکید بر اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در بالادست شهر جیرفت، افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه روستاییان، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را برخی از اثرات مثبت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 47
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,957
  • ماه: 7,595
  • سال: 25,159