ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی باید تقویت شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1453

ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی باید تقویت شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌اسلامی با تاکید بر تاثیر سرمایه‌گذاری در اشتغالزایی گفت:در حوزه طرح‌های سرمایه‌گذاری ما به منابع جدید نیاز داریم و ظرفیت ما در حوزه منابع خارجی باید تقویت شود.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: در استان شاهد این هستیم گاها سرمایه‌گذاری خارجی آمده و بعضی افراد به جای اینکه کمک کنند کارشکنی می‌کنند، چوب لای چرخ می‌گذارند و از دستگاه‌های انتظار داریم بیش از این کمک کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نخستین موتور تولید تورم در کشور است ناترازی بودجه است، گفت: حدود هشت هزار همت، دارایی‌های شناسایی شده دولت تا امروز است که اگر ۱۰ درصد آنها در مولدسازی به کار گرفته شود، بخش عمده‌ای از ناترازی بودجه حل می شود.

او با اشاره به اینکه دومین موتور تولید تورم در کشور ناترازی نظام بانکی است، افزود: در حوزه تورم، آنچه که در کشور باید گتصمیم شود مساله ملی است و نمی تواند برش‌های استانی مبنای تصمیم باشد.

این نماینده مجلس بیان‌کرد: در ارتباط با رشد تولید در اقتصاد کشور، در برنامه‌های توسعه نرخ رشد هشت درصدی را تقریبا در نظر گرفتیم و در برنامه هفتم توسعه نیز که اردیبهشت ماه ارائه می‌شود، قرار است این نرخ رشد هشت درصدی در نظر گرفته شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یک سوم این نرخ هشت درصدی از برنامه چهارم توسعه تا به این لحظه در حوزه بهره‌وری اختصاص داشته، گفت: طبق ارزیابی بهره‌وری در برنامه‌های توسعه کشور، سال گذشته عدد نرخ بهره‌وری در این برنامه‌های توسعه صفر بوده و معادل یک سوم از این ظرفیت(برنامه توسعه) را نتوانستیم به یک برنامه جامع عمل کنیم.

او افزود: حوزه بهره‌وری مصادیق بسیار زیادی دارد ولی آنچه که در این رابطه در بخش های میدانی با آن مواجه هستیم، موضوعات مربوط به فعال سازی واحدهای راکد است، در این راستا پارسال حدود ۷۰ واحد کارگاه به چرخه فعالیت اقتصادی استان بازگشتند.

پورابراهیمی ادامه داد: بزرگترین چالش واحدهای راکد موضوع تامین منابع مالی است، یکی از ظرفیت‌های ما حوزه بازار سرمایه است که به راحتی می توانیم ضعفی که در این بخش داریم را پوشش دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 75
  • امروز: 15
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,416
  • ماه: 7,826
  • سال: 25,859