بهره برداری از ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1639

بهره برداری از ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر امسال خبر داد.
قاسم رحیمی‌نیا ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: همزمان با آغاز دهه فجر، ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۵۲۷ میلیارد ریال در جنوب کرمان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
او با بیان جزئیات طرح‌هایی که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند، افزود: حجم پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری ۲۹ هزار و ۲۶۲ مترمکعب در حوزه معاونت آبخیزداری، عملیات پیش آگاهی و کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی در سطح ۶٠٠ هکتار در حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی و پروژه چاله فلسی، هلالی آبگیر، زراعت چوب و احداث جنگل دست کاشت در سطح ۷۲۷ هکتار و ۴٠۵ کیلومتر احداث بادشکن زنده در حوزه معاونت فنی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۲۶ طرح ۲۲ طرح به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴ طرح نیز آغاز می‌شود بیان داشت: بیش از هزار و ۵٠٠ خانوار در هشت شهرستان جنوبی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۲ هزار و۵۵٠ نفر نیز فراهم می‌شود.
رحیمی نیا توصیه‌ها و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را کلیدواژه طرح‌های مورد بهره برداری در این ایام ‌دانست و افزود: عمده طرح‌هایی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت،طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :