رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: اعمال سلیقه‌ها، سم مهلک در حوزه صادرات است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1459

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: اعمال سلیقه‌ها، سم مهلک در حوزه صادرات است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اعمال سلیقه‌ها، سم مهلک خطرناک در بحث صادرات است و باید این مسئله حذف شود.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع تولید صادرات محور اظهار کرد: اعمال سلیقه‌ها، سم مهلک خطرناک در بحث صادرات است و باید این مسئله حذف شود.

او با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری از خسارت گرما به محصولات کشاورزی گفت: بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خرمای مضافتی در شرق و جنوب استان کرمان به علت گرمازدگی خشک می‌شود و سال ها با این مسئله درگیر هستیم و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استان پیگیری کنند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه مقام معظم رهبری تاکید فرمودند مسئله اول کشور، اقتصاد است. باید کمک کنیم در این حوزه کار روی روال بیفتد.

وی با بیان اینکه ما ساختار و کارگروه صادرات را داریم و باید پیشنهاد اولویت دار از تولید تا صادرات داشته باشیم که شامل گمرک، استاندارد و … است، گفت: آموزش، کارهای فرهنگی ترویجی، حضور در نمایشگاه ها دنبال می‌شود و باید با محوریت اتاق بازرگانی پیش برود؛ رفع موانع، مجوزها، بانک ها و … به ترتیب اولویت در حوزه صادرات اعلام شود تا حل مسائل را دنبال کنیم.

فداکار بیان کرد: عموما در دستگاه‌های اجرایی استان کرمان نگاه مثبت به تولید و حمایت از تولید نیست و عده‌ای سعی ندارند کمک کنند. بخشی از این مسئله فرهنگی است و باید با آموزش حل شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تولید صادرات محور مجموعه ای از اقدامات را نیاز دارد، افزود: خیلی از تولیدکنندگان ما صادرکننده نیستند و لزوما هم نباید اینگونه باشد اما باید متناسب با نیاز بازار تولید کنند.

او با بیان اینکه متاسفانه ما واردات محور هستیم و زیرساخت برای واردات داریم، در ادامه گفت: سهامداران شرکت‌های بزرگ، بومی استان نیستند و تصمیمات آنها برای استان سودی ندارد.

فداکار در پایان بیان کرد: یکی از مسائل مهم در زمینه صادرات، حمل و نقل هوایی به ویژه در جنوب کرمان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 49
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,284
  • ماه: 7,437
  • سال: 24,921