مدیرکل بنیاد مسکن کرمان: ۶۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1370

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان: ۶۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شده است

سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه ۶۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان کرمان مقاوم‌سازی شده در حالی که میانگین کشوری ۵۱ درصد است تصریح کرد: ۲۰۴ هزار واحد مسکونی را در این زمینه مقاوم سازی کردیم.

نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان به ریاست استاندار، دبیری رییس سازمان برنامه‌ریزی و با حضور نماینده کرمان و راور در مجلس و معاونان استاندار و سایر اعضا برگزار شد. مدیران در این جلسه بر مردمی‌سازی بودجه در راستای رفع مشکلات مردم، از محل اعتبارات سیل گرفته تا مسکن، صدور مجوزها و پروژه‌های عمرانی تاکید کردند این نشست همچنین مصوباتی در خصوص صدور مجوز هشت طرح سرمایه‌گذاری در استان کرمان نیز داشت.

علی‌اکبر سلطانی نژاد با اشاره به اینکه ۴۲ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها ساکن است افزود: اعتبارات دولتی در حوزه عمران روستایی عمدتا همان طرح‌های هادی هستند که اشتغال و توسعه پایدار را دنبال می‌کنند و مجری آن بنیاد مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان تصریح کرد: نقشه ۱۶۵ روستا از محل اعتبارات ملی تهیه شد که از محل اعتبارات قیر رایگان کار آسفالت۴۰۰ روستا در حال انجام است، ضمن آنکه کار این بخش را در روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز پیش می‌بریم و در این زمینه ۵۶ روستا بیش از برنامه سال ۱۴۰۰ کار کردیم.

او با بیان اینکه طرح بهسازی ۱۷۷ هزار مسکن در روستاهای استان کرمان آغاز شده که ۱۶۳ هزار واحد از این میزان تمام شده است افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان هشت هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی آغاز شده که هفت هزار و ۲۰۰ مورد از آن به اتمام رسیده است.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه ۶ هزار واحد از طرح تامین مسکن محرومان استان کرمان به نتیجه رسیده اما در طرح‌های عمرانی چند روستا بایستی تخصیص بیشتری داشته باشیم، ابراز داشت: در مجموع ۶ هزار و ۶۸۴ واحد مسکن حمایتی در استان کرمان داریم که حمایت دستگاه‌های مختلف در این حوزه ضروری است.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس ارزیابی‌ها، از ۵۲ حکم اصلی ارائه شده در برنامه ششم، تقریبا ۳۰ درصد تحقق پیدا کرده و با وجود اینکه در سال ششم برنامه قرار داریم، ۷۰ درصد از احکام محقق نشده است که لازم است بررسی دلایل عدم توفیق دولت‌های قبل در اجرای احکام برنامه مد نظر قرار بگیرد.

رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، در این جلسه گزارشی از وضعیت تخصیص اعتبارات استان ارائه کرد و گفت: براساس آخرین ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان یکهزار و ۲۶۴ میلیارد تومان بوده که به ۳۲ دستگاه مشمول این استان ۸۴۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است

او اظهار داشت: ۲۶ میلیارد تومان برای جبران خسارت و هزینه سیل به استان کرمان ابلاغ شد که این ابلاغ در قالب تخصیص اعتبارات سیل و تنخواه پرداخت شده است، در شرایطی که هزینه این ۲ سرفصل متفاوت هستند و همین امر مشکلاتی برای دستگاه‌ها ایجاد کرده است

رودری ابراز داشت: استان کرمان چند پروژه در ظرفیت بودجه ۱۴۰۱ دارد که مدیران باید آن را پیگیری کنند و ۲ مورد از این طرح‌ها در حوزه تامین آب است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به مهلت ۲ هفته‌ای دستگاه‌های اجرایی برای اعلام نظر در خصوص تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: رویکرد برنامه ششم توسعه به صورت جامع و کلان بود که همه مسایل و موانع نیز ذیل آن دیده شده است.

او همچنین بیان کرد: برنامه هفتم توسعه آخرین برش از سند چشم انداز است و در آن تحریم‌ها، بحران نفت، تشدید چالش‌های حوزه اقتصادی و اجتماعی مطرح شده و تغییر نگاه در رویکرد برنامه‌ریزی این برنامه سبب شد که بازنگری در محتوای برنامه و فرایند اجرایی آن داشته باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 110
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,020
  • ماه: 7,658
  • سال: 25,222